۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰

گزارش هواشناسی؛

آسمان صاف در استان سمنان/ تند باد دامغان را در می‌نوردد

آسمان صاف در استان سمنان/ تند باد دامغان را در می‌نوردد

سمنان- نگاهی به آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که آسمان غالب نقاط استان سمنان هوایی صاف خواهند داشت و تند باد در برخی نقاط استان به خصوص دامغان تنها پدیده خاص جوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با صبح آدینه نقشه‌های هواشناسی، جوی آرام را برای اغلب نقاط استان سمنان نشان می‌دهند و وزش باد شدید در شهرهایی مانند دامغان، شاهرود و میامی تنها پدیده قابل توجه جوی است در ۲۴ ساعت پیش رو سرعت باد در دامغان بیش از تمام نقاط استان خواهد بود.

پیش بینی هواشناسی وزش تند باد شدید با سرعت نزدیک به ۵۰ کیلومتر بر ساعت در شهرستان دامغان است همچنین پیش بینی هواشناسی برای مرکز دیار صد دروازه آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود. هم اکنون دمای هوا در دامغان ۲۴ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوای برای امروز ۳۶ و ۲۴ درجه بالای صفر خواهد بود.

دمای هوا در سمنان ۲۹ درجه بالای صفر است بیشینه و کمینه دمای هوا ۴۰ و ۲۷ درجه بالای صفر است و آسمانی صاف برای این شهرستان پیش بینی شده و از سوی دیگر باید گفت نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که از روز یکشنبه کم کم آسمان سمنان ابری خواهد شد.

هوا در شاهرود خنک‌تر است شامگاه گذشته وزش باد ۱۶ کیلومتر بر ساعت در این شهرستان گزارش شد اما هم زمان با صبح آدینه جو آرام است. دماسنج‌ها روی عدد ۲۱ قرار دارند و بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۴ و ۲۱ درجه بالای صفر خواهد بود. پیش بینی هواشناسی برای امروز این بزرگترین شهرستان استان سمنان نیز وزش شدید باد خواهد بود.

وضعیت در میامی مشابه است اما نم نسبی ۶۶ درصدی در این شهرستان سبب شده تا هوا کمی گرم‌تر به نظر برسد. دمای هوا هم اکنون ۲۱ درجه بالای صفر گزارش شده و شرایط جوی پایداری در این شهرستان شرقی استان سمنان حاکم است. بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان نیز ۳۳ و۲۱ درجه بالای صفر است.

در گرمسار شرایط کمی متفاوت است هوا گرم‌تر است و از باد هم خبری نیست همزمان با صبح آدینه دمای هوا ۲۹ درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای هوا به ۳۹ و ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد. وزش باد شدید پیش بینی هواشناسی برای شهرستان‌های گرمسار و ایوان کی و آرادان است اما هوا طی امروز و فردا گرم‌تر یا سردتر نخواهد شد.

در نهایت باید گفت آسمان استان سمنان صاف بوده و تنها پدیده غالب جوی وزش شدید باد در برخی نقاط استان سمنان گزارش شده است.

کد خبر 4998038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha