۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰

امام جمعه اسالم:

بزرگنمایی مشکلات جامعه حربه امروز دشمنان انقلاب و نظام است

بزرگنمایی مشکلات جامعه حربه امروز دشمنان انقلاب و نظام است

اسالم- امام جمعه اسالم با تأکید بر ضرورت هوشیاری در برابر خطر تحریف واقعیت ها از سوی دشمنان، گفت: بزرگنمایی مشکلات جامعه حربه امروز دشمنان انقلاب و نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیان فضائل خاص امیرالمؤمنین علی (ع) در قرآن با بیان آیات ۶۱ سوره آل عمران و ۵۵ سوره مائده و سوره انسان پرداخت و گفت: مباهله، ولایت و اطعام و انفاق در راه خدا را از ویژگی‌ها و افتخارات خاندان نبوت است که خداوند به عظمت این فضائل امین وحی خود را بر پیامبر اکرم فرو فرستاده و در شأن آن سخن گفته است.

باقری با بیان اینکه شناخت فضائل آسمانی و مرجعیت علمی اهل بیت (ع) بالاترین دلیل و مدرک برای اثبات حقانیت ولایت و امامت ایشان است، عنوان کرد: باید دنیا با خوبی‌ها و فضائل اهل بیت (ع) از راه عقل و منطق آشنا شود و تا زمانی که چنین فضائل متقن و دقیقی وجود دارد پرداختن به کرامات جفا در حق ائمه اطهار و اهل بیت (ع) است.

امام جمعه اسالم با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری درباره خطر تحریف، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «خطر تحریف واقعیت‌ها از تحریم‌ها بیشتر است». هر چند دشمن به وسیله تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی را برای کشور و مردم ما ایجاد کرد ولی در تحریم شکست خورده است.

وی ادامه داد: دشمن در گام بعدی سعی در تحریف واقعیت‌ها دارد و با انکار و پنهان کردن موفقیت‌ها، به بزرگنمایی برخی مشکلات پرداخته و راه حل آن مشکلات را در مذاکره عنوان خواهد کرد. کاری که جریان نفوذ مدت‌ها است که در داخل کشور انجام می‌دهد. اگر گوش به زنگ نباشیم با تحریف واقعیت‌ها بلای مجددی مثل برجام بر سر ما خواهند آورد.

حجت الاسلام باقری با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی پس از سال‌ها تحمل رنج اسارت و شکنجه‌های دشمن بعثی، آزادگان را نمونه‌ها و اسوه‌های شایسته صبر و استقامت دانست که با ایستادگی و مقاومت خود به ما درس بزرگی دادند.

وی در ادامه به ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سالروز کودتای آمریکایی اشاره کرد و افزود: آمریکایی که بر خلاف ادعایشان که خود را مهد آزادی و لیبرال دموکراسی معرفی می‌کنند با آزادی و دموکراسی دیگر کشورها مخالف هستند و کوچک‌ترین حرکت مردمی در کشورهای دیگر را سرکوب می‌کنند، کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ یک نمونه از این اقدامات سرکوبگرانه است.

امام جمعه اسالم با تأکید بر رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در برپایی مجالس عزاداری ماه محرم اظهار کرد: هر چند شکل ظاهری عزاداری‌ها تغییر یابد و یا زمان آن کمتر و کوتاه‌تر شود ولی امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجاتی است که هیچگاه نور افروزی و دست گیری ایشان از درماندگان کم نخواهد شد و باید ضمن رعایت نکات بهداشتی از این ایام بهره معنوی کامل ببریم.

کد خبر 4998260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha