۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴

امام جمعه مهدی‌شهر:

عزاداری محرم با شکوه برگزار شود/ ضرورت حفظ سلامت عزاداران حسینی

عزاداری محرم با شکوه برگزار شود/ ضرورت حفظ سلامت عزاداران حسینی

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر بر ضرورت برگزاری پرشور و باشکوه مراسم عزاداری امام حسین(ع) تاکید کرد و گفت: نباید در خانه‌ها نشست و از طریق رسانه‌ها عزاداری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر با بیان اینکه باید مراسم عزاداری امام حسین (ع) را باشکوه برگزار کنیم و تنها در خانه و از طریق رسانه‌ها نباید این کار صورت گیرد، باید همه ما در مجالس عزاداری امام حسین (ع) حضور یابیم و عزاداری را پرشور برگزار کنیم، بیان کرد: این حضور را باید پر رنگ کرد، در سال جاری بنا است که هیئت‌های مذهبی در فضاهای باز و بدون سقف مجالس را برگزار کنند و صحن حیاط مساجد مراسم باشکوهی را در روزها و شب‌های ماه محرم برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی خودشان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام شده‌اند، افزود: باید مراسم عزاداری سنتی را با شکوه خاصی برگزار کرد زیرا عزای امام حسین (ع) اهمیت بسزایی دارد.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه آئین عزاداری محرم نماد وفاق ملی ما است، گفت: باید از هر گونه کلام، بیان، رفتار و موضع‌گیری که خدایی ناکرده به تقابل و فضای تهمت و غیبت برسد، دوری کرد، به هر حال پروتکلی بنا به سلامت عزاداران طراحی شده اما عزاداران بزرگترین سرمایه داران امام زمان (عج) هستند و باید جانشان سالم بماند، بنابراین اگر این پروتکل از سوی وزارت بهداشت معرفی شده همه باید رعایت کنیم زیرا امام نیازمند همه ما است.

بارانی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که هرچه ستاد مقابله با کرونا گفت من رعایت می‌کنم و این فصل الخاطب است، گفت: این مسائل برای سلامت و دلسوزی مردم از سوی معظم‌له بیان شده است.

وی با بیان اینکه می‌بایست از ارزش‌های دینی مانند عزاداری امام حسین (ع) حفاظت کرد، گفت: سفره اطعام حسینی (ع) با برکت است و هر ساله مردم از آن استفاده می‌کردند و خیلی از بانیان آن با پخت غذا مردم را غذا می‌دادند لذا در سال جاری نیز قرار است در وهله نخست به صورت مواد خام و توزیع بین نیازمندان و عزاداران این کار صورت گیرد که این موضوع سبک زندگی امام حسین (ع) نیز بوده است.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه فرصتی در ماه محرم ایجاد شده که علی رغم عدم طبخ غذای گرم، می‌توان به نیت عزاداری امام حسین (ع) مواد غذایی را بین فقرا توزیع کرد، بیان کرد: در سال جاری به کوری چشم دشمنان ما باید فضاسازی‌های شهرهایمان بیش از هر سال باشد و سیاه پوش کردن، زنده کردن شعائر و شعارهای امام حسین (ع) و آراستگی شهر الزامی است، مبادا به دلیل کرونا عزاداری امام غریب بماند.

بارانی به سالروز خانواده نیز اشاره کرد و گفت: باید سبک زندگی ائمه اطهار (ع) سرلوحه زندگی ما باشد زیرا که خانواده‌های علوی و حسینی تمام آرامششان، ایمان به خدا است و مردم ما باید بدانند توجه به مادیات در زندگی آرامش نمی‌آورد.

کد خبر 4998267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha