۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۳

معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی:

عزادرای نوینی را در محرم امسال به جهان نشان می‌دهیم

عزادرای نوینی را در محرم امسال به جهان نشان می‌دهیم

سبزوار ـ معاون سیاسی، امنیتی و  اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا عزاداری نوینی را به همه شیعیان جهان عرضه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جعفری در آئین ارتقای بخش ششتمد به شهرستان و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان ششتمد که امروز با حضور مدیرکل تقسیمات کشوری استانداری، نماینده مردم سبزوار و فرماندار سبزوار برگزار شد، با اشاره به اینکه ارتقای شهرستان ششتمد آغاز جدیدی برای فعالیت‌های اداری و ارتقای بیشتر این منطقه است، گفت: محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا عزاداری نوینی را به همه شیعیان جهان عرضه می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: نقش مهم خانواده در جامعه امروز کمرنگ شده است، در حوزه طلاق در ردیف استان‌های پیشرو کشور قرار داریم و در سن ازدواج شاهد افزایش سن ازدواج در کشور و استان هستیم.

جعفری با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید به خانواده توجه ویژه‌ای شود و والدین باید تربیت فرزندان را اولویت خود قرار دهند، افزود: در دین اسلام در مورد ازدواج آسان، تأمین جهیزیه، انتخاب همسران و تربیت فرزندان الگوهای خوبی داریم.

وی گفت: برای تأمین جهیزیه خیران و نیکوکاران پای کار آیند، همچنین معتمدان محلی می‌توانند جلوی بسیاری از طلاق‌ها را با پادرمیانی بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی همچنین در موضوع آسیب‌های اجتماعی، پرخاشگری، تکدی‌گری و کودک همسری در رتبه‌های بالا در سطح کشور قرار دارد که این موضوع برای ما نگران کننده است.

جعفری با اشاره به اینکه با وجود شرایط سخت اقتصادی یکی از رویکردها در تکمیل طرح‌های نیمه تمام حضور و مشارکت بخش خصوصی است، گفت: در بیانیه گام دوم که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است یکی از موضوعات مهم پرهیز از اختلاف و کشمکش است که انتظار می‌رود در این شهرستان تازه تأسیس نیز مسئولان و مردم با همدلی به روند توسعه آن کمک کنند.

گفتنی است، در پایان مراسم محمد کلاته به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان ششتمد معرفی شد، او پیش از این به عنوان بخشدار ششتمد سبزوار مشغول به خدمت بود.

کد خبر 4998949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha