۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳

فرماندار تنگستان:

دستگاه‌های متولی تنگستان از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کنند

دستگاه‌های متولی تنگستان از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کنند

بوشهر- فرماندار شهرستان تنگستان گفت: یکی از مشکلات جدی شهر اهرم در بحث آب، حفر چاه‌های غیرمجاز در منازل و نخیلات است که باید دستگاه‌های متولی از حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن رفیعی پور صبح یکشنبه در نشست شورای حفاظت از آب و خاک شهرستان تنگستان اظهار داشت: به‌طور مرتب به ما گزارش می‌رسد که در فلان مکان در شهر در حال حفر چاه می‌باشند؛ از طریق مختلف این چاه‌ها حفر شده و آب‌فروشی می‌کنند، منابع آب با همکاری جهاد کشاورزی و دستگاه‌های متولی ورود کرده، تشکیل پرونده داده و با متخلفین برخورد کنند.

بازشماری یا واشماری نخیلات تنگستان هرچه سریع‌تر آغاز شود

فرماندار تنگستان با بیان اینکه بازشماری یا واشماری نخیلات هرچه سریع‌تر آغاز شود یادآور شد: با توجه به اینکه سد خاییز تا پایان امسال آب‌گیری می‌شود، اگر بازشماری انجام نشود، آب این سد صرفاً به نخیلاتی که در گذشته شمارش شده‌اند اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اتفاقات ناگوار سال گذشته و جاری شدن سیل در برخی مناطق و شهر شیراز و ایجاد خسارات و تخریب ساخت‌وسازها تأکید داشت: در سطح شهرستان و به خصوص در شهرهای اهرم و آباد تجاوزاتی به حریم و بستر رودخانه در حال انجام است.

با متخلفین به بستر رودخانه‌ها برخورد شود

رفیعی پور اضافه کرد: روزانه مشاهده می‌شود که برخی شهروندان زباله و نخاله‌های خود را در حریم و یا بستر رودخانه می‌ریزند، با توجه به نزدیکی فصل بارندگی و خطر تخریب ساخت‌وسازها و طغیان رودخانه‌ها، نیاز هست که منابع آب با متخلفین و متجاوزین به بستر رودخانه‌ها برخورد کند.

فرماندار تنگستان افزود: یکی از مواردی که می‌شود هم از تجاوز به حریم رودخانه جلوگیری و هم شهروندان را مطلع کند، نصب تابلوست، زمانی که پسماند اهرم توسط شهرداری در یک نقطه‌ای در مسیر اهرم به برازجان و خارج از شهر مشخص می‌شود، همه شهروندان می‌بایست نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خود را در این مکان بریزند.

کانال‌های آبیاری نخیلات تنگستان لایروبی شود

رفیعی پور ضمن اشاره به گلایهٔ شهروندان اهرم در خصوص فضای بد و متعفن کانال‌های آب کشاورزان و محتویات آن‌ها که در شهر فضای بدی را ایجاد کرده گفت: این وضعیت در شأن شهروندان نبوده و همچون سال گذشته جهاد کشاورزی و اداره آبیاری با کمک انجمن صنفی کشاورزان تمهیداتی اندیشیده و تا دو هفته آینده کانال‌های آبیاری نخیلات در سطح شهر که برای استفاده خود کشاورزان است را لایروبی کنند.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: یکی از موارد کنترل و نظارت بهتر بر چگونگی نحوه برداشت آب و صرفه‌جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی استفاده از کنتورهای حجمی و هوشمند است.

کد خبر 4999517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha