۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۱۲

معاون آموزش و پرورش کردستان:

۲۷۷ هزار دانش آموز کردستانی برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند

۲۷۷ هزار دانش آموز کردستانی برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کردند

سنندج - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار ۲۷۷ هزار و ۹۷۴ دانش آموز کردستانی برای سال تحصیلی جدید در سامانه سناد ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، طالب محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش دریافتی از سامانه سناد، تا پایان روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۹۹، تعداد ۲۷۷ هزار و ۹۷۴ نفر یعنی حدود ۹۱ درصد از دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی استان به صورت سیستمی در سامانه سناد ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس این گزارش تا کنون در دوره ابتدایی ۱۵۹ هزار و ۴۱۷ دانش آموز واجد شرایط، در دوره اول متوسطه ۶۷ هزار و ۵۱۶ نفر موفق به ثبت نام شده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان به آمار دانش آموزان ثبت نامی در دوره متوسطه دوم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تاکنون در دوره متوسطه دوم ۴۷ هزار و ۴۴۳ نفر ثبت سناد شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۱۱۹ نفر دانش آموز دوره نظری، ۸ هزار و ۳۴۴ نفر دانش آموز شاخه فنی و حرفه‌ای و ۷ هزار و ۹۸۰ نفر دانش آموز شاخه کاردانش هستند.

محمدی یادآور شد: همچنین تعداد هزار و ۱۷۹ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه و دوهزار و ۴۱۹ نفر از نوآموزان دوره پیش دبستانی نیز ثبت نام شده‌اند.

وی گزارشی از آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان پایه‌های ورودی (اول، هفتم و دهم) در سال تحصیلی جاری ارائه کرد و بیان کرد: تا تاریخ مذکور تعداد ۲۸ هزار و ۳۵۱ دانش آموز پایه اول ابتدایی (۹۹.۶۵ درصد)، ۲۱ هزار و ۲۹۷ دانش آموز پایه هفتم دوره اول متوسطه (۸۶.۴۲ درصد) و ۱۳ هزار و ۲۵۵ دانش آموز پایه دهم دوره دوم متوسطه (۶۲ درصد) موفق به ثبت نام شده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به میزان وضعیت ثبت نام شهرستان‌ها و مناطق استان نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون سریش آباد با ۹۴.۸۱ درصد، کرانی با ۹۳.۵۸ درصد و بیجار با ۹۳.۱۰ درصد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم استان و زیویه با ۸۹.۸۹ درصد، ناحیه دو سنندج با ۸۹.۴۴ درصد و کامیاران با ۸۹.۳۵ درصد سه شهرستان آخر از لحاظ دانش آموزان ثبت نامی در سامانه سناد هستند.

محمدی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تعداد ۲۸ هزار و ۴۵۱ دانش آموز پایه اول و تعداد ۲۴ هزار و ۶۴۵ نفر دانش آموز پایه هفتم و تعداد ۲۱ هزار و ۳۶۴ نفر دانش آموز پایه دهم در سال تحصیلی جدید در مدارس استان تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از خردادماه آغاز شده و دانش آموزان باید برابر مهلت اعلام شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر در سامانه سناد ثبت نام کنند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان دوره متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) با توجه به انجام فرایند هدایت تحصیلی دیرتر آغاز شده است.

محمدی یادآور شد: با توجه به آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه ۹۹، تسریع در ثبت نام دانش آموزان ضروری است.

کد خبر 5000557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha