۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۷

رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان:

وزیر نیرو شهریور ماه به کرمان سفر می کند

وزیر نیرو شهریور ماه به کرمان سفر می کند

کرمان - رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از سفر وزیر نیرو طی هفته دوم شهریورماه به کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر رودری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با اشاره به انتخاب وزیر نیرو به عنوان معین استان کرمان بیان داشت: وزیر نیرو به احتمال زیاد هفته دوم شهریور امسال به استان کرمان سفر خواهد کرد و مباحث اقتصاد مقاومتی استان را پیگیری می‌کند.

وی افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان معین‌های اقتصادی را ارزیابی کرده ضمن اینکه دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی یک پژوهش علمی را با رویکرد اثر معین‌های اقتصادی در استان کرمان انجام داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: هدف از این پژوهش بررسی و آسیب شناسی علمی حضور معین‌های اقتصادی و همچنین بررسی جنبه‌های مثبت و منفی این حضور است.

رودری تصریح کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان و بخش اقتصادی این دانشگاه در راستای انجام پژوهش علمی در خصوص حضور معین‌های اقتصادی در بحث اقتصاد مقاومتی اقدام به انعقاد قراردادی کرده‌اند و توسط هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان مطالعاتی در این خصوص انجام شده است.

وی به مطالعات انجام گرفته توسط دانشگاه شهید باهنر اشاره کرد و یادآور شد: مطالعات انجام شده کاملاً علمی و بر اساس شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است لذا بعد از جمع بندی توسط دبیرخانه معین‌های اقتصادی به سه دسته تقسیم شدند و اولین جلسه با حضور معین‌های ضعیف برگزار شد که به دلیل عدم ارائه برنامه و همچنین عدم تمایل بعضی از این نهادها به ادامه همکاری قرار شد که تعدادی از آنها تعیین تکلیف شوند.

رودری ادامه داد: در اولین جلسه قرارداد پنج معین اقتصادی لغو و پنج معین دیگر جایگزین آنها شد ضمن اینکه به زودی جلسه‌ای نیز با معین‌های اقتصادی موفق خواهیم داشت تا از تجربیات آنها برای سایر معین‌های اقتصادی استفاده کنیم و همچنین به دلیل موفقیت شأن از آنها تقدیر شود.

وی با اشاره به پژوهش علمی عملکرد معین‌های اقتصادی استان یادآور شد: بر اساس پژوهش انجام شده مشخص شد حضور معین‌های اقتصادی و برنامه‌های اجرا شده توسط آنها در راستای ارتقا شاخص‌های اقتصادی در ابعاد مختلف مثبت ارزیابی شده ضمن اینکه این معین‌های اقتصادی تأثیرات معنادار و مشهودی بر برنامه‌های اجرایی استان نیز گذاشته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: طبق آسیب‌شناسی انجام شده توسط کارشناسان ما در تبیین نقشه راه خوب عمل می‌کنیم اما متأسفانه در اجرا مشکل داریم.

۸۱ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام کرمان نیاز است

رودری در بخشی از سخنان خود به بحث بودجه استان اشاره کرد و ابراز داشت: در سال جاری بر اساس تبصره ۱۹ سهم استان کرمان ۶۹.۱ میلیارد تومان بوده که این مبلغ در راستای کمک به بخش غیر دولتی است ضمن اینکه تا به حال ۱۲۳ پروژه را احصا کرده‌ایم.

وی یادآور شد: امسال ۵۸۰ پروژه به تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی رسیده و ۲۴ پروژه به عنوان پروژه‌های جهش تولید مصوب شده که تفاهم نامه این پروژه‌ها توسط نوبخت و فدایی نوشته می‌شود ضمن اینکه در راستای اجرای این پروژه‌ها کمک‌های بلاعوض، کمک یارانه سود و تأمین تسهیلات را نیز خواهیم داشت.

رودری در ادامه یادآور شد: در راستای توازن فرمانداران همه مناطق ۲۲۵ پروژه را پیشنهاد دادند ضمن اینکه ما ۳۵۵ پروژه نیمه تمام در استان داریم که برای رسیدن به بهره‌برداری به بیش از ۸۱ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم.

وی افزود: در صورت تأمین منابع مالی پروژه‌های نیمه تمام استان حداکثر چهار سال آینده این پروژه‌ها به اتمام خواهند رسید.

رودری گفت: پس از بهره‌برداری از کل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پیش بینی می‌شود ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود ضمن اینکه در حال حاضر و در حین اجرای این پروژه‌ها برای بیش از ۱۸ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد همچنین ۱۱ هزار شغل از محل اجرای این پروژه‌ها طی سال جاری ایجاد می‌شود.

کد خبر 5000899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha