۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۵

نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود در مجلس تاکید کرد؛

ضرورت پیگیری و رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی در مجلس

ضرورت پیگیری و رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی در مجلس

زنجان-نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی ،برلزوم ضرورت پیگیری و رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی در اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نهاد کتابخانه های استان زنجان مرتضی خاتمی در دیدار با فعالین عرصه کتابخوانی، گقت: پرداختن به کتاب و کتاب‌خوانی امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار می‌رود؛ به همین جهت ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه در اقصی و نقاط کشور یکی از ملزومات اساسی به شمار می‌رفت که این امر مهم چند سالی است که بیش‌از پیش در کشور ما رونق گرفته است.

وی اظهار کرد: کتابخانه عمومی می‌تواند همسو با مسئولان فرهنگی با اعمال سیاست‌های برنامه‌ریزی‌شده، فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه نهادینه کند به‌شرط آنکه نگاه ویژه و جدی تری به کتابخانه‌ها شود. کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است و بیشتر باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم شهرستان ماهنشان و ایجرود، بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کتابداران تاکید و ابراز امیدواری کرد با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مشکلات بودجه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اصلاح شود تا شاهد فعالیت بهتر کتابخانه های عمومی و ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان زنجان، گفت: در حال حاضر چهار باب کتابخانه در شهرستان ماهنشان و ۶ باب کتابخانه در شهرستان ایجرود وجود دارد که مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.

امیر علی نیک بخش، با اشاره به برخی مشکلات بودجه‌ای نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌های عمومی در کشور ما مظلوم واقع شده‌اند؛ نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها جوابگوی نیاز آنها نیست و همین موضوع مانعی بر سر راه توسعه کتابخانه‌های ما شده است. تعداد کم کتابخانه در شهرستان‌های ماهنشان و ایجرود، کم بودن منابع کتابخانه، منابع مالی ضعیف، کمبود نیرو، فضای کم کتابخانه، عدم واریزی نیم درصد حق کتابخانه توسط شهرداری و نداشتن کتابخانه سیار از جمله مشکلات در حوزه کتابخانه های عمومی شهرستان است.

کد خبر 5001132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha