۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۰

تولیت بیت سادات خوشروی کرمان:

مراسم عزای حسینی بیت خوشرو مجازی برگزار می‌شود

مراسم عزای حسینی بیت خوشرو مجازی برگزار می‌شود

کرمان - تولیت بیت سادات خوشروی کرمان با اشاره به شیوع کرونا گفت: مراسم عزای حسینی بیت خوشرو امسال مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمد خوشرو صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه در خصوص مجلس عزاداری امام حسین (ع) بیان داشت: این مجلس بیش از صد سال توسط برخی از افراد قدیمی بنیانگذاری شده و قطعاً لطف اباعبدالله (ع) بوده است. سیدحسین خوشرو، بانی با اخلاصی بود که اعتماد مردم را جلب کرد و توانست طی سال‌های گذشته خیمه عزاداری امام حسین (ع) را بر پا کند بدون اینکه سخنران و واعظ باشد و اینگونه توانست پایه و اساس خوبی برای شهر در بحث معنویت فراهم کند.

وی افزود: سید خوشرو بسیاری از فراز و نشیب‌های سیاسی، معنوی، اجتماعی و … را پشت سر گذاشت؛ به عنوان مثال در فراز سیاسی برپایی این مجلس در استان کرمان مربوط به دوره رضا خان می‌شود و از جمله مجالسی است که نتوانستند تعطیل کند زیرا حضور مردم و حتی حضور دولتی‌ها مانع از تعطیلی آن می‌شد.

تولیت بیت سادات خوشرو گفت: سید حسین خوشرو هیچ گرایشی به حزب‌های مختلف نداشت و میانه‌روی از خصلت‌های بارز او بود که قطعاً فرزندان و نوادگانش هم پیرو همان خط و روش هستند.

خوشرو تصریح کرد: بسیاری از احزاب سیاسی تمایل داشتند با سید محمد خوشرو تعامل داشته باشند اما او به هیچ حزب و گروهی گرایش نداشت.

خوشرو تصریح کرد: به گفته مردم «سید محمد خوشرو» همیشه یک قدم جلوتر از پدرش برمی‌داشت تا سال ۸۸ که سید محمد خوشرو فوت شدند و مجلس روضه به نوادگان او رسید.

نماینده بیت سادات خوشرو گفت: تا به امسال شیوه همان روش قدیمی عزاداری بود اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مجلس روضه تغییر پیدا کرده است.

برگزاری مراسم عزای حسینی به صورت مجازی

خوشرو با اشاره به اینکه مردم به فضای داخل خانه سادات خوشرو ارادت ویژه‌ای دارند، افزود: نمی‌خواهیم شور عزاداری حسینی را در خانه‌ای که مدت‌ها در آن پذیرای مردم عزادار بود از بین ببریم اما پس از سه ماه به این نتیجه رسیدیم که در راستای سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال مراسم بدون حضور مردم برگزار شود.

وی ادامه داد: این تصمیم ما باعث شد تا کادر درمانی از ما تشکر کنند زیرا از تجمع جمعیت و شیوع بیشتر بیماری جلوگیری می‌شود. با توجه به اینکه کوچه‌های اطراف بسیار تنگ و قدیمی است و خانه عزاداری هم از تهویه مناسبی برخوردار نیست موجب شد این تصمیم سخت گرفته شود لذا مجلس به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

خوشرو گفت: امسال بر اساس تصمیماتی که اتخاذ شده برگزاری مجلس را به صورت مجازی خواهیم داشت ضمن اینکه امیدوارم صدا و سیما همکاری کنند تا از طریق رادیو صدای این مجلس را به گوش دوستداران اهل بیت (ع) برسد.

وی گفت: هر ساله این مجلس پذیرای بیش از ۴ هزار نفر در ماه محرم و صفر بوده است لذا امسال سلامت و بهداشت این حجم جمعیت بسیار مشکل خواهد بود در حالی که بیش از ۵۰ درصد آنها افراد مسن هستند.

وی یادآور شد: برگزاری مجازی مراسم (زیارت عاشورا و سخنرانی) پس از نماز صبح رأس ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود تا ۷ و ۳۰ دقیقه صبح با حضور اعضای خانواده خوشرو برگزار خواهد شد.

عزاداران حسینی به هیچ عنوان مراجعه حضوری نداشته باشند

خوشرو در خصوص نذورات نقدی مردم بیان داشت: یک حساب نقدینگی برای روضه داریم که این پول در صورت واریز برای سال آینده پس‌انداز خواهد شد.

وی گفت: اولین نگرانی ما در خصوص افراد مسن این است که نتوانند از مجلس ما بهره‌مند شوند و به فضای مجازی دسترسی نداشته باشند بسیاری از مدعوین جلسات صبحگاهی ما مشکل اطلاع رسانی دارند و از رسانه‌ها درخواست داریم تا اطلاع رسانی کنند.

خوشرو یادآور شد: ما به هیچ عنوان پذیرای حضوری مردم نیستیم زیرا سلامت مردم برای ما در اولویت اصلی قرار دارد لذا خواهشمندم مردم به هیچ عنوان مراجعه نکنند زیرا نمی‌توانیم سلامت آنها را تضمین کنیم اول به خاطر خود مردم، دوم به خاطر کادر درمانی و سوم به خاطر آن کاسبی که به خاطر این بیماری خانه‌نشین شده است.

نماینده بیت سادات خوشرو گفت: عزاداران حسینی می‌توانند از طریق آدرس aashoora@ در اینستاگرام، واتساپ و تلگرام از مراسم بیت خوشرو در ایام محرم استفاده کنند.

کد خبر 5001545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha