۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲

تأکید رئیس مجلس بر ناکارآمدی قوانین شهرداری‌ها

تأکید رئیس مجلس بر ناکارآمدی قوانین شهرداری‌ها

مشهد - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تسریع در اصلاح قانون شهرداری‌ها، توصیه‌های لازم انجام شده و به همین منظور اصلاح ساختاری در زمینه درآمد پایدار شهرداری‌ها امری ضروری و لازم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی خراسان رضوی، علی محمد اله یاری در دیدار غیر رسمی با دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم تسریع قانون جامع مدیریت شهر و روستا، گفت: ضرورت جدی بازنگری قوانین درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و رفع مشکلات عدیده‌ای که شهرداری‌ها با آن‌ها روبرو هستند از موارد مهم مورد درخواست شوراهای کل کشور می‌باشد.

عضو شورای عالی استان‌های کشور اظهار کرد: از دیگر چالش‌های پیش رو در این زمینه می‌توان به فاصله زیاد بین قوانین موضوعی تصویب شده در حوزه شوراها، عدم استفاده از ظرفیت قانون اساسی، عدم تناسب وظایف شوراها، عدم پاسخگویی چارت شهرداری‌ها با وظایف جدید شهرداری‌ها، لزوم اصلاح قوانین موجود و بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، لزوم اصلاح ساختار تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهرداری‌ها که هم اکنون در تمام دنیا منسوخ شده است و همچنین وضعیت نابسامان شهرداری‌ها درحوزه مالی و ناپایداری درآمد، اشاره کرد.

وی افزود: می‌بایست نگاه مردم به شهرداری‌ها را به نحوی تغییر دهیم که به مجموعه‌های مدیریت شهری و روستایی صرفاً به چشم یک مجموعه خدماتی محض نگاه نکنند.

در ادامه محمدباقر قالیباف با تأکید بر ناکارآمدی قوانین شهرداری‌ها و چندگانگی در این حوزه، بیان کرد: در زمینه تسریع در اصلاح قانون شهرداری‌ها، توصیه‌های لازم انجام شده و به همین منظور اصلاح ساختاری در زمینه درآمد پایدار شهرداری‌ها امری ضروری و لازم است.

کد خبر 5001612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha