۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱

فرماندار ثلاث باباجانی:

جوانان بزرگترین منابع برای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند

جوانان بزرگترین منابع برای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند

کرمانشاه- فرماندار ثلاث باباجانی با ابراز امیدواری برای جبران کم و کاستی‌های حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب چراغ روشنگری است.

به گزارش خبرنگار مهر، یداله شکریروز سه‌شنبه ۲۸ مرداد در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان ثلاث باباجانی در سرسرای اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: بالاتر از کتاب برای چراغ راه انسان هیچ چیز دیگری وجود ندارد، فضای مجازی انسان را از کتابخوانی دور کرده است و ما باید از امکانات فضاهای مجازی برای ترویج کتاب و کتابخوانی بهتر استفاده کنیم، کتاب صیقل دهنده روح انسان است، و باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ثلاث باباجانی افزود: ما از مسیر مطالعه غفلت کرده‌ایم امیدوارم بتوانیم این را جبران کنیم و در مسیر کتاب و کتابخوانی قرار بگیریم، زیرا کتاب چراغ روشنگری است.

وی افزود: جوانان ما بزرگترین منابع ما برای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند و ما باید از طریق این منابع یک نهضت سبز کتابخوانی راه اندازی کنیم تا به هدف و چشم اندازی که می‌خواهیم برسیم.

معصومه حسنی خوانسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: کتابخانه های عمومی استان به دلیل شرایط وجود ویروس کرونا از پنجم اسفند ماه سال ۹۸ تعطیل شد و این تعطیلی منجر به تعطیلی فعالیت‌های کتابداران و کتابخانه ها نشد و شیوه ارائه خدمات و فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی ادامه پیدا کرد.

وی افزود: فعالیت کتابداران و حفظ ارتباط با اعضای کتابخانه از طریق برگزاری پویش‌های کتابخوانی به صورت کشوری و پویش‌های استانی ادامه پیدا کرد و یکی از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی بود که با توجه به شرایط وجود ویروس کرونا و وضعیت کتابخانه های شهرستان ثلاث باباجانی تعداد ۵۱۲ نفر از اعضای کتابخانه این شهرستان در این جشنواره شرکت کردند.

حسنی خوانسار خاطرنشان کرد: کتاب خواندن را باید از زمان کودکی آغاز کرد به همین دلیل تمام کتابخانه های عمومی ما دارای بخش کودک با منابع مخصوص کودکان هستند و این نه تنها موازی کاری با فعالیت کانون‌های پرورش فکری نیست بلکه محرکی برای حضور فعال کودکان در کتابخانه ها است.

کد خبر 5001677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha