۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۸

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان:

کرونا به ۹۰ درصد فعالیت های گردشگری همدان خسارت وارد کرده است

کرونا به ۹۰ درصد فعالیت های گردشگری همدان خسارت وارد کرده است

همدان - رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان گفت: ویروس کرونا به ۹۰ درصد فعالیت های گردشگری همدان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قراباغی پیش از ظهر سه شنبه در صحن شورای شهر همدان با انتقاد از تأخیر در راه‌اندازی شهرداری منطقه ۵ همدان اظهار کرد: راه‌اندازی این شهرداری از دوره چهارم کلید خورده و در دوره پنجم پیگیری شد، اما طولانی شدن رونده راه‌اندازی آن، قابل تأمل است.

حسین قراباغی با اشاره به ضرورت راه اندازی شهرداری منطقه پنج، یادآور شد: باید در مرحله نخست، مکانی برای ایجاد این منطقه لحاظ شود.

قراباغی همچنین با اشاره به آسیب‌های شیوع ویروس کرونا در جامعه، اظهار کرد: بر اساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، متأسفانه حوزه‌های گردشگری با شیوع این ویروس، بیشترین آسیب را دیده است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد تأسیسات حوزه گردشگری همدان آسیب دیده که در این راستا متأسفانه تنها یکی از عوامل شیوع کرونا عامل بوده چراکه برخی سیاست‌ها هم باید اصلاح شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان همچنین با اشاره به فعالیت خانه‌مسافرهای غیرقانونی غیرمجاز در سطح شهر همدان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خالی بودن اکثر هتل‌ها متأسفانه شاهد هستیم خانه‌مسافرهای غیرمجاز که هیچ‌گونه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، پذیرای میهمانان و گردشگران بوده‌اند و این مهم، گردشگری را نابود می‌کند.

قراباغی تأکید کرد: باید برای حوزه گردشگری و فعالان این بخش، تدابیر خاصی اندیشیده و مُسکنی لحاظ شود که لازمه این امر، ورود نمایندگان مجلس برای پیگیری قوانین این بخش است.


 

کد خبر 5001864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha