۱۶ دی ۱۳۸۲، ۱۴:۳۶

صبح امروز در تهران صورت گرفت:

مذاكرات وزراي امور خارجه ايران و ژاپن

كاواگوچي وزير امور خارجه ژاپن و كمال خرازي وزير امور خارجه ايران راههاي تحكيم روابط دو جانبه و نيز موضوعات منطقه اي و بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش خبرگزاري مهر وزير امور خارجه ژاپن در اين مذاكرات بار ديگر مراتب تسليت و همدردي دولت و ملت ژاپن نسبت به حادثه زلزله بم به دولت و ملت و قربانيان را اعلام داشت و آمادگي ژاپن به منظور رفع نيازهاي ضروري و مشاركت در بازسازي بم به ويژه مقاوم سازي ساختمانها را اعلام داشت.
خانم كاواگوچي روابط با جمهوري اسلامي را براي كشورش حائز اهميت خواند و خاطرنشان ساخت: نخست وزير ژاپن با اهتمام خاصي روابط دو كشور را دنبال مي كند و توكيو همواره براهميت مناسبات دو كشور و ضرورت گسترش همه جانبه روابط تاكيد داشته و دارد.
وزيرامور خارجه ژاپن دراين مذاكرات تمايل ژاپن براي استمرار همكاريها در بخش انرژي و پروژه هاي ديگر را ابراز داشته و اظهار اميدواري كرد همكاريها در تمامي زمينه هاي اقتصادي ، تكنولوژيك، تجاري ، فرهنگي و قضايي گسترش يابد.
ايشان با اظهار علاقمندي براي همكاري دوكشورپيرامون مسائل عراق، از امضاي پروتكل الحاقي استقبال كرد و اظهارداشت: ما براي نقش و جايگاه ايران در منطقه اهميت قائل هستيم و از روند مثبت همكاريهاي جمهوري اسلامي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي استقبال مي كنيم.
دكتر خرازي درمذاكرات امروز با اشاره به ابعاد خسارت زلزله بم و كمكهاي بين المللي، ازهمدردي و كمكهاي ژاپن قدرداني و ابراز اميدواري كرد تجربيات خوب ژاپن به ويژه درارتباط با مشاركت در بازسازي مناطق زلزله زده و مقاوم سازي بهره برداري شود.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به ظرفيتها و زمينه هاي همكاري اقتصادي ، تجاري و فني ميان دوكشوراظهار داشت: تهران و توكيو در بخشهاي انرژي ، تجاري، صادرات نفت و كالاهاي  غير نفتي ، انرژيهاي نو ، تكنولوژيك و فرهنگي مي توانند روند همكاريها در فضاي مثبت و سازنده را توسعه بخشيده و برخي از موانع موجود را بر طرف نمايند.
دكترخرازي با اشاره به تحولات عراق اظهارداشت: نقش جمهوري اسلامي ايران درعراق همواره درخدمت خواست ومنافع مردم عراق بوده است و ايران خواهان تسريع درانتقال قدرت سياسي به مردم عراق با نظارت سازمان ملل متحد و خروج هر چه سريع تر اشتغالگران خارجي مي باشد.
وزيرامرو خارجه با تشريح همكاريهاي مثبت جمهوري اسلامي ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار داشت: جمهوري اسلامي تعهدات خويش را پيشاپيش اجرا نموده و انتظار دارد ژاپن و كشورهاي اروپايي درانتقال فناوري اتمي به ايران تعهدات و روند همكاريهاي خويش را تحقق بخشيده و تسريع نمايند.
کد خبر 50026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha