۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۶

در گفتگو با مهر مطرح شد:

شطرنج ایران برای صعود به فینال المپیاد جهانی رقیبانی جدی دارد

شطرنج ایران برای صعود به فینال المپیاد جهانی رقیبانی جدی دارد

مدیر تیم‌های ملی شطرنج با اشاره به حضور ایران در المپیاد جهانی این رشته گفت: چین و هند دو رقیب جدی ملی‌پوشان برای راهیابی به فینال مسابقات هستند.

علیرضا شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه رقابت های المپیاد جهانی شطرنج از روز جمعه به صورت آنلاین آغاز شد، گفت: این رقابت ها به صورت میکس برگزار می شود و ایران هم با ۹ شطرنجباز در هر دو بخش مردان و بانوان رقابت خواهد داشت.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی شطرنج ایران در مراحل قبلی این دوره المپیاد جهانی حضور نداشت، خاطرنشان کرد: ایران به عنوان قهرمان آسیا از این مرحله که با حضور ۴۰ تیم برگزار می شود، حضور دارد. ملی پوشان کشورمان دیدارهای خود را در یک گروه ۱۰ تیمی برگزار می کنند و در صورتیکه ایران یکی از سه تیم برتر شود راهی فینال المپیاد جهانی خواهد شد.

مدیر تیم های ملی شطرنج تاکید کرد: ۱۶۳ کشور برای این دوره المپیاد جهانی اعلام آمادگی کرده بودند اما با توجه به برگزاری آنلاین رقابت ها امکان حضور همزمان آنها و برگزاری دیدارهای‌شان وجود نداشت. بنابراین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) رقابت ها را مرحله به مرحله برگزار کرد. ۴۰ تیمی که در مرحله جدید مسابقات حضور دارند یا از حضور در ادوار قبلی امتیاز لازم برای صعود را گرفتند یا موقعیتی مانند ایران داشته و بدون دیدارهای مقدماتی در این مرحله قرار گرفته اند.

شفیعی در مورد شانس شطرنجبازان ایران برای صعود به فینال المپیاد جهانی تصریح کرد: پیش بینی نتیجه سخت است. اصلا اینکه شانسی برای صعود نداریم را باور ندارم اما تاکید دارم که کار خیلی سختی هم خواهیم داشت. برای صعود به فینال رقیبان جدی داریم که چین و هند مهمترین آنها هستند.

مدیر تیم های ملی شطرنج همچنین در مورد وضعیت ملی پوشان گفت: ۹ بازیکنی که ترکیب تیم ملی را برای المپیاد جهانی تشکیل می دهند  همگی از آمادگی خوبی برخوردار هستند اما اینکه برای هر دور رقابت از کدام یک از نفرات استفاده شود، اصلا مشخص نیست. برای هر دور از مسابقات باید سه بازیکن در هر بخش مردان و بانوان معرفی کنیم. قبل از هر بازی بر اساس وضعیت ملی‌پوشان ترکیب موردنظر را مشخص می کنیم.

کد خبر 5002952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha