۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۸

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر:

فساد اقتصادی، رشوه و رانت ناشی از ضعف فرهنگی است

فساد اقتصادی، رشوه و رانت ناشی از ضعف فرهنگی است

مهدی‌شهر- نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بابیان اینکه اولویت مجلس بر اصلاح اقتصاد و فرهنگ است، گفت: فساد اقتصادی، رشوه و رانت ناشی از ضعف فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس گلرو صبح پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهدی‌شهر به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه اصلاح فرهنگ و اقتصاد کشور در اولویت عملکرد مجلس است، اظهار داشت: فساد اقتصادی، رشوه و رانت ناشی از ضعف فرهنگی است.

وی بابیان اینکه فرهنگ در ابتدا به دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شود، افزود: در یک دسته‌بندی دیگر فرهنگ به دو بخش متعالی و فرهنگ عمومی تقسیم می‌شود که فرهنگ متعالی برگرفته از فرهنگ ارزش‌های الهی و ارزش‌های عاشورایی است.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس با تأکید بر اینکه اجرای فرهنگ متعالی شامل افرادی خاص است که همه نمی‌توانند آن را اجرا کنند، تصریح کرد: فرهنگ عمومی برگرفته از زیست اجتماعی است.

گلرو بابیان اینکه در ایران غنای فرهنگی به پشتوانه اسلام وجود دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آسیب‌های جدی در بدنه اجتماع داریم که ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی، دینی، اجتماعی و غیره است.

وی افزود: ایجاد فاصله طبقاتی ناشی از یک انحراف فرهنگی است که باید به ارتقای سطح فرهنگ عمومی در جامعه اهتمام بیشتری بورزیم و با شناسایی آسیب‌های موجود نسبت به ریشه‌یابی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع آن اقدام کنیم.

کد خبر 5003535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha