۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵

اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک برگزار می شود

اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک برگزار می شود

اراک- سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از برگزاری اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید کربلایی حسنی اظهار کرد: اولین سوگواره ملی شعر عاشورایی اراک کار خود را با پخش پوستر و نصب بنرهای سوگواره آغاز کرده است و امید است که این سوگواره با استقبال شاعران و مدیحه سرایان کشور قرار گرفته و در سال‌های آینده نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: محوریت این سوگواره قیام امام حسین (ع) و نهضت سرخ حسینی است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک قیام امام حسین (ع) ایام محرم و صفر، اربعین شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش و تأثیر تاریخی آن، اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی، نقش عاشورا در حفظ وحدت امت اسلامی، عاشورا و نیازهای امروز بشر را از جمله موضوعات این سوگواره برشمرد.

حسنی افزود: این سوگواره در ۲ بخش شعر، نوحه و مرثیه سرایی برگزار می‌شود.

وی در خصوص نحوه شرکت در این سوگواره عنوان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند حداقل یک اثر و حداکثر پنج اثر در این سوگواره ارسال کنند.

وی افزود: ذکر نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل سکونت، تلفن همراه و اعلام بخش سوگواره الزامی است و ارسال آثار باید با فونت Nazanin2 و در قالب word و سبک نوحه به صورت فایل ارسال شود.

سرپرست سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک افزود: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به ایمیل دبیرخانه سوگواره به آدرسsoogvareh.sherarak@gmail.com یا ارسال از طریق پیام رسان ها به شماره ۰۹۳۰۸۶۲۱۴۱۰ ارسال کنند.

به گفته حسنی مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریورماه است.

کد خبر 5003657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha