۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی خبر داد؛

پخش برنامه«حسینیه»دهه اول محرم ازصدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی

پخش برنامه«حسینیه»دهه اول محرم ازصدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی

ارومیه – مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی از پخش برنامه تلویزیونی «حسینیه» در دهه اول محرم هر شب از شبکه استانی صدا و سیما به صورت زنده خبر داد.

مسعود مجرد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه‌های صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در ایام ماه محرم اظهارکرد: سیمای آذربایجان غربی با برنامه «حسینیه» در دهه اول محرم هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به صورت زنده و استودیویی به مدت ۶۰ دقیقه با حضور کارشناسان مذهبی، با موضوعات تحلیل و بررسی واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) را با معرفی پیرغلامان و هنرمندان عاشورایی تقدیم مخاطبان می‌کند.

وی ادامه داد: صداوسیما مرکز آذربایجان غربی در ماه محرم با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا و عدم برپایی اجتماعات بزرگ حسینی، با تدارک برنامه‌های گسترده با مخاطبان و عاشقان حسینی همراه می‌شود.

مجرد با بیان اینکه در دهه اول محرم برنامه تلویزیونی مرثیه با برگزاری مسابقه مداحی بین مداحان جوان بعد از اذان مغرب بر روی آنتن خواهد رفت، افزود: برنامه معارفی «اذان نغمه سی» هر روز قبل از اذان ظهر به صورت زنده با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر و مرتبط با ایام محرم و حماسه حسینی به مدت ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: پخش سخنرانی مذهبی با موضوع محرم از محوطه دبیرستان الزهرا در شب‌های ماه محرم و همچنین بررسی و تبیین وقایع عاشورا از مواردی است که در سایر برنامه‌های مختلف بویژه برنامه ائویمیز با انعکاس نذورات مردمی به آن پرداخت می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: ویژه برنامه شب‌های محرم هر روز عزاداری هیئت دو مسجد را که منطبق با دستور العمل های ستاد مبارزه با کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری می‌کنند، پوشش تصویری خواهد داد.

مجرد در خصوص برنامه‌های رادیویی در ایام محرم اظهارکرد: رادیو چی چست نیز با ویژه برنامه صبحگاهی «عشق کروانی» و عصرگاهی «حسین عاشیقلری» در دهه اول محرم سعی دارد ضمن آگاهی بخشی پیرامون واقعه کربلا به فرهنگ عاشورا، پیام‌های این واقعه مهم در تاریخ اسلام و معرفی شخصیت‌های تأثیر گذار آن بپردازد.

وی با اشاره به اینکه بر همین اساس ویژه برنامه صبحگاهی از ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه و عصرگاهی از ساعت ۱۸ بمدت ۹۰ دقیقه بصورت زنده به محورهای گوناگون قیام امام حسین (ع) می‌پردازد افزود: همچنین دو ویژه برنامه نیز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت زنده پخش خواهد شد، برنامه‌های اجابت چاغلاری، سلام یاشایش، سئوگی سارایی، عصر جوانی، جوانه‌های چی چست و فردا بدون کرونا نیز از رادیو با موضوع محرم پخش می‌شود.

مجرد خاطرنشان کرد: خبر مرکز آذربایجان غربی هم علاوه بر پوشش عزاداری ماه محرم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، با تولید و پخش گزارش‌های خبری با موضوع فلسفه قیام امام حسین (ع) و عزاداری با الزامات کرونایی، تهیه بسته‌های خبری، گفتگوی ویژه خبری، گزارش‌های موضوعی، مصاحبه و خبر مکتوب در این حوزه فعالیت خواهد کرد.

کد خبر 5004182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha