۲ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۴۵

معاون عمرانی استانداری زنجان:

توسعه خانه‌های هلال در استان زنجان ضروری است

توسعه خانه‌های هلال در استان زنجان ضروری است

زنجان-معاون عمرانی استانداری زنجان، برتوسعه خانه‌های هلال در استان زنجان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به توسعه خانه‌های هلال همکاری کرده ودر این زمینه به هلال احمر کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد سلطانی شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در محل استانداری زنجان، برتوسعه خانه‌های هلال در استان زنجان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به توسعه خانه‌های هلال همکاری کرده و دست هلال احمر را بگیرند.

وی با بیان اینکه توسعه خانه‌های هلال باعث می‌شود افراد عضو این خانه‌ها آموزش‌های و داشته‌های خود را به دیگران هم منتقل کنند، اظهار کرد: وجود خانه‌های هلال در مواقع حوادث می‌توانند خروجی خوبی را به همراه داشته باشند.

معاون عمرانی استانداری زنجان، گفت: طی چند سال اخیر آتش سوزی در مراتع و باغات استان افزایش داشته و طی سالجاری هم آتش سوزی در باغات و مراتع استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که باید جلوی این حادثه تلخ گرفته شود.

سلطانی با بیان اینکه در تمام دستگاه‌های اجرایی میزان آسیب پذیری و خطر پذیری بیشتر مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، ابراز کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با برنامه و راهکار در جلسات حضور داشته باشند و برای کاهش خطر پذیری و آسیب پذیری راهکار و راه یابی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان مقاوم سازی شده است، ابراز کرد: این آمار معیار قابل سنجش است و باید در ارائه راهکار برای کاهش خطر پذیری و آسیب پذیری معیار قابل سنجش مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری زنجان، گفت: مقاوم سازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این میان بافت‌های فرسوده که بیشتر در خطر هستند بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

سلطانی تصریح کرد: خطر پذیری مد نظر ما نیست و باید هدفمند سازی ها را مد نظر داشته باشیم.

کد خبر 5005601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha