۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹

به دلیل ابتلا به کرونا؛

علیخانی در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر شرکت نکرد

علیخانی در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر شرکت نکرد

تلاش اعضای شورای شهر تهران برای شرکت علیخانی در انتخابات هیات رئیسه با نظر هاشمی بی نتیجه ماند و وی رای دهی مجازی این عضو کرونایی را بدعت خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و شورای اسلامی شهر تهران که چند روز پیش از بروز علائم ابتلای به کرونا خبر داده بود در جلسه امروز به صورت غیرحضوری به ارائه گزارش کمیسیون پرداخت. اما برای رای گیری انتخاب هیات رئیسه هیات رئیسه شورای شهر که براساس قانون به صورت کاغذی انجام می گیرد نتوانست حضور پیدا کند.

شهربانو امانی از اعضای این کمیسیون در تذکری به ماده ۵ قانون اشاره کرد و گفت: در انتخابات هیات رئیسه شورا و کمیسیون ها اخذ رای به صورت مخفی و با ورقه به عمل خواهد آمد. اما به نظرم با توجه به اصرار آقای علیخانی برای شرکت در رای گیری به صورت مجازی رای وی را جویا شویم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این موضوع در ارتباط با ماده ۵ قانون گفت: این مساله نیازمند استنادات حقوقی است و بهتر است آقای امینی بررسی کند که آقای علیخانی می تواند رای بدهد یا خیر.

امینی در پاسخ به این درخواست امانی گفت: استفاده از تکنولوژی مساله انکار ناپذیری است. در حال حاضر با توجه به اینکه مهمترین جلسات در جهان به صورت مجازی برگزار می شود به نظرم آقای علیخانی هم می تواند به صورت مجازی رای بدهد.

هاشمی پرسید: چطور رای مخفی باشد.

رسولی گفت: علیخانی می تواند رای دهد اینکه چگونه باشد می تواند یک نفر را به عنوان امین انتخاب کند.

هاشمی پاسخ داد: چون ۲۰ نفر در صحن هستیم و برای اینکه شبهه ایجاد شود رای وی را در آینده می گیریم و در اسناد می گذاریم چون این مدل رای دادن از دور می تواند در آینده بدعت ایجاد کند

وی در ادامه به شوخی گفت: آقای عیلخانی رای اش را درگوشی به من بگوید.
 

کد خبر 5006044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha