۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷

معاون درمان علوم پزشکی کاشان:

تمام آزمایشات برای اهداکنندگان پلاسما کاملاً رایگان است

 تمام آزمایشات برای اهداکنندگان پلاسما کاملاً رایگان است

کاشان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تمام آزمایشات برای اهداکنندگان پلاسما رایگان است و از تمامی بهبودیافتگان خواهشمندیم در این امر خیر برای نجات جان بیماران بدحال سهیم شوند.

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره با اینکه آزمایشگاه مولکولی تشخیص کرونای بیمارستان شهید بهشتی کاشان همزمان با ابتدای شیوع ویروس کرونا در کاشان احداث شد، اظهار داشت: این آزمایشگاه در کمتر از دو هفته با کمک خیرین کاشان احداث شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هشت هزار تست PCR در این آزمایشگاه انجام شده است، ابراز داشت: جواب این آزمایش‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت آماده و ارسال می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین با اشاره به استفاده از روش پلاسما درمانی برای بهبودی بیماران بدحال کرونایی تصریح کرد: با اطلاع رسانی انجام شده برای فراخوان بیماران کرونایی بهبودیافته تاکنون بیش از ۱۴۰ فرد برای اهدای پلاسما اعلام آمادگی کرده است که از این میان ۹۰ مورد تا حدودی شرایط اهدای پلاسما را داشتند.

وی با بیان اینکه از این ۹۰ مورد ۶۰ نفر برای انجام آزمایشات مقدماتی به آزمایشگاه مرجع معرفی شدند، خاطرنشان کرد: از این میان فقط ۱۰ نفر برای اهدای پلاسما مناسب تشخیص داده شدند.

تأثیر پلاسمادرمانی بر بهبود بیماران بدحال

حاجی جعفری با اشاره به اینکه انجام تمام آزمایشات برای اهداکنندگان پلاسما کاملاً رایگان انجام می‌شود، بیان داشت: از تمام بیماران بهبودیافته از کرونا تقاضامندیم با اهدای پلاسما جانی دوباره به بیماران بدحال کرونایی بدهند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان اهدای پلاسما قبل از هر مراجعه حضوری در ساعات اداری برای هماهنگی‌های بیشتر با شماره تلفن‌های ۵۵۴۴۲۰۱۵ و ۵۵۴۴۴۰۱۶ تماس بگیرند، افزود: کاشان در حال حاضر یک دستگاه پلاسمافرزیس برای این منظور در اختیار دارد که قرار است دومین دستگاه نیز به زودی در اختیار بیمارستان شهید بهشتی کاشان قرار گیرد.

کد خبر 5006073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha