۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

هیئات غذاهای نذری خود را در مکان مراسم طبخ نکنند

هیئات غذاهای نذری خود را در مکان مراسم طبخ نکنند

مشهد ـمعاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: هیئات غذاهای نذری را در مکان برگزاری مراسم طبخ نکنند و آن را در آشپزخانه مخصوص و بهداشتی طبخ و در انتهای مراسم به صورت بیرون بر توزیع کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی همتی فر در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نذری‌های امسال بیان کرد: نذرهایی وجود دارند که غیرقابل تغییر هستند، طبق گفته ستاد مقابله با بیماری کرونا و همچنین نظرات مراجع تقلید، نذرهایی که غیرقابل تغییر است قابل انجام دادن است مثلاً به‌جای دادن عدسی در ایستگاه صلواتی، عدس خشک نذری به مردم حاشیه شهر که نیازمند هستند، بدهیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه افزود: با توجه به شرایط امسال و نیاز همه مردم به مواد ضدعفونی‌کننده، بهتر است نذرها را در قالب تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده و حتی مایع دستشویی نیز قرار داد، مخصوصاً برای نیازمندان و مردم حاشیه شهر که توان خریدن آن را ندارند.

وی در ادامه اظهار کرد: بهتر است امسال سبدهای بسته‌بندی‌شده بهداشتی دارای مواد غذایی خام و خشک بین مردم پخش شود و یا غذا در آشپزخانه مخصوص و بهداشتی طبخ شود و به‌صورت بهداشتی با رعایت پروتکل‌ها بسته‌بندی و در حاشیه شهر توزیع شود.

همتی فر با بیان اینکه در محل برگزاری مراسم نباید پخت غذا صورت گیرد، گفت: اگر کسی بخواهد نذورات در همان مجلس خودش توزیع شود و نذری در قالب غذا است، نباید پخت غذا در همان محل مراسم انجام شود بلکه باید در خارج از مراسم، در رستوران و یا آشپزخانه کاملاً بهداشتی پخت و سپس بسته‌بندی شود و بعد از اتمام مراسم، به‌صورت بیرون بر در اختیار عزاداران اباعبدالله (ع) قرار گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص اینکه نذری حتماً نباید مواد غذایی باشد، بیان کرد: امسال نذری‌های متفاوتی داشته‌ایم، مانند نذر پرچم، اگر می‌خواهیم امسال مجالس اباعبدالله (ع) پرشورتر باشد، باید در سطح شهر فضاآرایی بهتری را شاهد باشیم. این فضاآرایی به روحیه محرمی شیعیان کمک می‌کند، بنابراین در این راستا هم می‌توان نذری‌هایی داشت. پویش‌هایی همچون نذر ماسک و سایر مواد بهداشتی هم بسیار کاربردی است.

وی در آخر ابراز کرد: مردم باید مطمئن باشند که اگر برای دستگاه اهل‌بیت (ع) هزینه‌ای می‌کنند، در زندگی و عمرشان بی‌تأثیر نخواهد بود.

کد خبر 5006097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha