۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

۸۲ درصد جان باختگان کرونا در شاهرود بیماری زمینه‌ای داشته‌اند

۸۲ درصد جان باختگان کرونا در شاهرود بیماری زمینه‌ای داشته‌اند

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از جان باختن ۸۶ نفر در پنج ماه اخیر بر اثر کرونا در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: ۸۲ درصد این افراد بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری شاهرود که به مناسبت هفته دولت در فرمانداری شهرستان برگزار شد ضمن بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه و همزمان با شروع طوفانی کرونا در کشور، شاهرود نیز به عنوان یکی از کانون‌های پر ابتلاء با میزان بروز زیاد شناخته شد، بیان کرد: ارتباط با تهران، استان‌های شمالی، موقعیت سوق الجیشی شهرستان شاهرود و همجواری با کانون‌های آلوده کرونا در کنار ارتباط قوی بین مردم به خصوص در فضای کسب و کار دست به دست هم دادند تا شاهرود در کنار قم در زمره مکان‌های شیوع نفس‌گیر و سخت و پر ابتلایی در ابتدای اسفند ماه ۹۸ را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه موج نفس گیر شیوع کرونا تا نیمه دوم اردیبهشت ۹۹ ماه ادامه داشت، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم تا شرایط را در این بازه زمانی به کمترین میزان بیماری برسانیم و حتی بیماری در ایامی به اندازه مهار نیز کاهش یافت تا جایی که شاهرود به عنوان یکی از نخستین شهرهای کشور به موقعیت سفید تبدیل وضعیت داد که این موضوع جز در سایه تلاش مضاعف مسئولان و شبکه بهداشت و درمان شاهرود و میامی میسر نمی‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ایجاد دامنه دوم از موج اول کرونا در منطقه تحت پوشش این دانشگاه، بیان کرد: از نیمه دوم تیرماه مجدداً موج دوم در منطقه شاهرود و میامی تجربه شد و آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که شاهرود و میامی در نیمه قله موج دوم قرار دارد و در هفته اخیر شیب کاهش نسبی رخ داده و اگر این وضعیت تداوم یابد ان شالله زودتر از موج قبلی به شرایط سفید بازخواهیم گشت.

چمن با بیان اینکه ناشناخته‌ها درباره کرونا زیاد است لذا نمی‌توان درباره آینده نظر داد، بیان کرد: امیدواریم که سیر کاهش کرونا را تداوم ببخشیم تا بتوانیم شرایط را در وضعیت سفید نگه داریم اما اکنون وضعیت ما همچنان نگران کننده است.

وی افزود: از ابتدای اسفند ماه ۹۸ تا کنون مجموع تمام مراجعات با علائم، تشخیص مشکوک و یا محتمل کرونا در شاهرود و میامی هفت هزار و ۲۱۶ نفر بوده است که از این تعداد یک هزار و ۶۳۱ نفر در بیمارستان بستری و خدمات درمانی دریافت کردند از سوی دیگر از این تعداد افراد بستری، ۳۰ درصد در بخش‌های مراقبت ویژه و آی سی یو خدمات دریافت کردند و این آمار نشان از جدیت موضوع در منطقه شاهرود و میامی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه پنج هزار و ۸۰۰ تست کرونا در شاهرود و میامی انجام شده است، تاکید کرد: شاهرود در زمره دانشگاه‌هایی بود که توانست شرایط تست کرونا را در درون خود ایجاد کند، بیان کرد: علی رغم کمبود نیروی انسانی و منابع و شرایط دشواری به دانشگاه علوم پزشکی تحمیل شد، توانستیم در زمینه تست کرونا موفقیت‌های خوبی را کسب کنیم.

چمن با بیان اینکه یک هزار و ۴۴۲ مورد تست مثبت کرونا در شاهرود و میامی شناسایی شده است که به نسبت جمعیت تحت پوشش، آمار زیادی محسوب می‌شود، بیان کرد: ۶۳ مورد مرگ کرونا و موج دوم ۲۳ مورد مرگ جدید در شهرستان‌های شاهرود و میامی به ثبت رسیده که مجموعاً ۸۶ مرگ را شامل می‌شود.

کد خبر 5006201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha