۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱

استاندار گلستان:

فاز دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان به زودی آغاز خواهد شد

فاز دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان به زودی آغاز خواهد شد

گرگان- استاندار گلستان گفت: با رایزنی با یکی از بانک های عامل، مقرر شد که فاز دوم مجتمع پرورش میگوی گمیشان با هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۲۵۰ مزرعه انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس صبح دوشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی متمرکز پروژه های هفته دولت گرگان، اظهارکرد: هفته دولت امسال چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در گلستان افتتاح و کلنگ زنی شده و این رقم در سال قبل، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: کشور در جنگ اقتصادی قرار داشته و صادرات نفت به حداقل رسیده اما شاهد رشد پتروشیمی و محصولاتی همچون فولاد، سیمان و غیره هستیم.

حق شناس ادامه داد: چهار هزار هکتار از طرح مجتمع پرورش میگو اجرا شده و ۶ هزار هکتار آن باقی مانده است و با رایزنی با یکی از بانک های عامل، مقرر شد که هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۲۵۰ مزرعه انجام شود.

وی همچنین به کارخانه ریسندگی که در روز گذشته در شهرستان علی آبادکتول کلنگ زنی شد، اشاره کرد و گفت: این کارخانه پنج هزار تن نخ تولید کرده و با دو هزار هکتار از اراضی پنبه در استان با آن قرارداد منعقد خواهد کرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی، تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حق شناس اضافه کرد: در سال ۹۲، در مخزن گاز مشترک ایرن و قطر سهم ما کمتر از ۵۰ درصد بود اما اکنون به بیش از ۶۰ درصد رسیده است و مخازن دیگری هم در حال بهره برداری است.

وی با اشاره به مخزن مشترک ایران و ترکمنستان، توضیح داد که عملیات اکتشاف در گمیشان شروع شده است و در چند ماه آینده حفاری آغاز خواهد شد.

کد خبر 5006877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha