۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶

رئیس شورای شهر همدان:

کلیات طرح ملی مسکن برای اقشار کم‌درآمد در شورای شهر همدان مصوب شد

کلیات طرح ملی مسکن برای اقشار کم‌درآمد در شورای شهر همدان مصوب شد

همدان - رئیس شورای شهر همدان گفت: کلیات تکالیف مدیریت‌شهری مندرج در تفاهم‌نامه طرح اقدام ملی مسکن برای اقشار کم‌درآمد در شورای شهر همدان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران گردان ظهر دوشنبه در صحن شورای شهر همدان گفت: کلیات تکالیف مدیریت‌شهری مندرج در تفاهم‌نامه طرح اقدام ملی مسکن به‌منظور همکاری شهرداری در چارچوب قوانین و در راستای تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد و کاهش قیمت سرسام‌آور مسکن در شهر همدان، مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

گردان گفت: معاونت‌های عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر اینکه ضمن ایجاد هماهنگی بین‌بخشی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده مشترک برای تسهیل و تسریع در اجرای پروژه‌های اقدام ملی تأمین مسکن، اقدامات سریع صورت گیرد؛ منعقد کرده‌اند.

وی افزود: این تفاهم‌نامه کشوری به‌منظور اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن منعقد شده و بر این اساس، داشتن مسکن متناسب با نیاز را حق هر فرد و خانواده ایرانی برشمرده و نیز در راستای سیاست‌های دولت با هدف کمک به رفع بخشی از مشکل دسترسی به مسکن خانواده‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها مطرح شده است.

گردان اظهار کرد: کمک به اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در قالب احداث واحدهای مسکونی مناسب، ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه به‌صورت ملکی و استیجاری در شهرهای هدف سطح کشور به‌منظور تأمین مسکن اقشار فاقد مسکن بر اساس نیازمندی‌های احصا شده وزارت راه و شهرسازی با بهره‌مندی کامل از حمایت‌های استانداران، فرمانداران، شورای شهر و شهرداران شامل ارائه زمین، پروانه ساختمان، مصوبات استانی و منابع مالی موجود، خواهد بود.

کد خبر 5007389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha