۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰

فرماندار شاهرود مطرح کرد:

احداث تله‌کابین در جنگل ابر/ گردشگری مزیت ویژه اقتصادی شاهرود

احداث تله‌کابین در جنگل ابر/ گردشگری مزیت ویژه اقتصادی شاهرود

شاهرود- فرماندار شاهرود بابیان اینکه احداث تله‌کابین در جنگل ابر طی سفر وزیر میراث فرهنگی به این شهر مطرح شد، گفت: جذب سرمایه گذار این حوزه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر فخری صبح سه شنبه در جلسه نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی فرمانداری شاهرود با بیان اینکه در سفر وزیر میراث فرهنگی به شاهرود موضوع احداث تله کابین در جنگل ابر مطرح شد، ابراز داشت: سرمایه گذاری از شاهرود به همراه سرمایه گذار دیگری از علی آباد کار این پروژه را آغاز می‌کنند و در نهایت قرار است این دو طرح با هم ادغام شود همچنین باید گفت این طرح می‌تواند تأثیر مهم در اشتغال داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات سفر وزیر میراث فرهنگی به جنگل ابر سه مجتمع رفاهی و فرهنگی بود که به زودی راه اندازی خواهد شد، این طرح‌ها نیز می‌توانند به اقتصاد شهرستان کمک خوبی کنند.

معرفی شاهرود در زمینه گردشگری

فرماندار شاهرود با اشاره به معرفی شهرستان از لحاظ گردشگری ابراز داشت: ۳۸ واحد بوم‌گردی و ۱۱۶ واحد گردشگری در شهرستان فعال است در سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر از شاهرود بازدید کردند که از این تعداد ۱۹۴ هزار نفر شب اقامت کردند که یک هزار و ۳۵۴ نفر آن خارجی بودند.

فخری در پاسخ به این پرسش که چگونه از این ظرفیت‌های صنعتی شهرستان شاهرود استفاده خواهد شد، تصریح کرد: افزایش ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برای کوتاه مدت در دستور کار قرار دارد که ۲۳ بنگاه در شاهرود افزایش داده شد.

وی افزود: حل مشکلات هشت گلخانه در دستور کار قرار گرفت که اگر حداقل اشتغال گلخانه را دو نفر در نظر بگیریم در این حوزه می‌توان گفت اقدامات خوبی انجام شده است همچنین ایجاد بنگاه‌های اقتصادی بستر سازی اشتغال است و افزایش ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی پیگیری می‌شود.

کلنگ زنی پروژه‌های حوزه راه

فرماندار شاهرود بابیان اینکه بیشترین پروژه‌های هفته دولت برای این شهرستان در حوزه راه اختصاص دارد، ابراز داشت: محور شاهرود آزادشهر به چهار قطعه تبدیل شده و طی این هفته نیز طرح‌های خوبی گنجانده شد و روز گذشته نیز دو طرح به افتتاح و کلنگ زنی رسید.

فخری با بیان اینکه کلنگ‌زنی تقاطع غیر هم سطح شهید قاسم سلیمانی می‌تواند بار ترافیکی را کاهش دهد، تصریح کرد: در خصوص سه راهی مجن نیز این مورد محل اختلاف منابع طبیعی، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی بود که مشکل حوزه منابع طبیعی و میراثی آن حل شد.

وی ضمن بیان اینکه کشت ۱۰۰ هکتاری زعفران و یک پروژه در شهرداری جزو برنامه‌های مهم شاهرود در هفته دولت است، افزود: مجتمع فرهنگی هنری نیز که در سفر رئیس جمهور به شاهرود تصویب و ۴۰ میلیارد تومان برای آن منظور شد که پنج میلیارد آن برای سال گذشته و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای سال جاری تخصیص یافت.

کد خبر 5007895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha