۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴

در هفته جاری انجام می‌شود؛

آغاز عملیات اجرایی یتیم خانه امام رضا(ع) در اردبیل

آغاز عملیات اجرایی یتیم خانه امام رضا(ع) در اردبیل

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی یتیم خانه امام رضا(ع) اردبیل در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی ستوده صبح سه شنبه در جلسه خیریه حمایت و مراقبت از ایتام و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز اردبیل برگزار شد، از شروع عملیات اجرایی احداث یتیم خانه امام رضا (ع) در اردبیل با حضور آیت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و مهندس بهنام جو استاندار تلاشگر اردبیل پنج شنبه این هفته خبر داد و گفت: این مجتمع در محل موقوفه صالح زاهدی از دانشمندان اردبیلی احداث می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) خدمت به مردم و نیازمندان جامعه است و از دیدگاه مکتب حیات‌بخش اهل بیت (ع) خدمتگزاری به افراد جامعه، حد و مرزی ندارد و یک دین باور حقیقی در تمام صحنه‌های زندگی با الهام از رهبران آسمانی خویش می کوشد تا باری را از دوش دیگران بردارد و خدمتی را به بشر ارائه کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با بیان این‌که دستگیری از ایتام، همواره مورد تأکید اسلام بوده است، مطرح کرد: پیامبران و ائمه اطهار (ع) همواره در این راه ثابت قدم بودند، تا جایی‌که حضرت علی (ع) شبانه به یاری یتیمان و محرومان می‌شتافت.

حجت الاسلام ستوده گفت: طبق وعده‌ای که در جلسه ستاد خیریه حمایت و مراقبت از ایتام و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در خصوص احداث یتیم خانه امام رضا (ع) داده بودیم، شروع عملیات احداث با حضور آیت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و مهندس بهنام جو استاندار تلاشگر اردبیل، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خیرین استان صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص زمان شروع عملیات اجرایی این یتیم خانه بیان کرد: این مراسم در محل موقوفه زاهدی اصل واقع در ورودی درب اصلی شهرک صنعتی شماره یک-خیابان بهامین پنج شنبه این هفته ساعت ۱۴ عصر برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: این مجتمع توسط ستاد خیریه حمایت و مراقبت از ایتام و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و با مشارکت مؤسسه امام رضا (ع)، خیرین بزرگوار و به صورت وقف مشارکتی احداث خواهد شد.

حجت الاسلام ستوده با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر وقف‌های متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید دارند، ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی جامعه و عدم توانایی بسیاری از افراد که نیت امورات خیر دارند اما شرایط مالی آنان اجازه این کار را نمی‌دهد، اوقاف با ایجاد وقف مشارکتی، پرونده ثواب را برای همگان باز گذاشته است.

کد خبر 5007978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha