۲۲ خرداد ۱۳۸۶، ۱۴:۵۸

هاآرتص خبر داد:

برنامه آمریکا برای مقابله با قدرت فزاینده ایران در منطقه خاورمیانه

برنامه آمریکا برای مقابله با قدرت فزاینده ایران در منطقه خاورمیانه

به نوشته یک روزنامه اسرائیلی، آمریکا به منظور تقویت موضع خود در برابر جمهوری اسلامی ایران و مقابله با قدرت روز افزون این کشور، در حال تجهیز نظامی و تقویت رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، مقامهای اسرائیلی معتقدند آمریکا با افزایش سطح کمکهای نظامی خود به اسرائیل و تجهیز توان نظامی کشورهای به اصطلاح میانه ‌رو حاشیه خلیج فارس، این کشورها را برای مقابله با قدرت فزاینده نظامی ایران آماده می‌ کند .

بر اساس این گزارش، قرارداد کمکهای نظامی و اقتصادی آمریکا به اسرائیل، در سال ‪ ۲۰۰۸‬به پایان می رسد و از همین رو قرار است "ایهود اولمرت" نخست وزیر رژیم‌ صهیونیستی در سفر خود به واشنگتن در تاریخ ‪ ۱۹‬ژوئن ( ‪ ۲۹‬خرداد ) در دیدار با رئیس جمهور آمریکا درباره تمدید قرارداد و افزایش رقم کمکهای واشنگتن به تل آویو با بوش مذاکره کند.

بر همین اساس، رژیم صهیونیستی خواهان افزایش رقم کمکهای نظامی  آمریکا به بیش از ‪۲/۴‬ میلیارد دلار در سال است .

در همین رابطه، چندی پیش نیز رویترز از تلاش آمریکا برای همکاری گسترده تر موشکی این کشور با رژیم صهیونیستی و تجهیز هرچه بیشتر این رژیم اشغالگر خبر داده بود.

رویترزبا اعلام خبرفوق در مطلبی نوشته بود: مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را پذیرفته اند که هدفش همکاری نزدیک تل آویو- واشنگتن در زمینه موشکی است.

در این لایحه ادعا شده است که این همکاری در زمینه سپر دفاع موشکی برای مقابله با انواع موشک هایی است که می تواند از سوی ایران شلیک شود.

این خبر در حالی عنوان می شود که روزنامه جروزالم پست نوشته بود : اسرائیل برای جلوگیری از فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان تلاش می کند .

این روزنامه با اشاره به دیدار یک هیئت عالی رتبه رژیم صهیونیستی با مقامهای آمریکایی در واشنگتن اعلام کرد که این هیئت خواستار اعمال محدودیتهای سخت بر فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی خواهد شد.

این روزنامه اسرائیلی پیش از این نیزگزارش داده بود: اسرائیل علاقه مند است تا به منظورحفظ بازدارندگی نظامی خود در منطقه خاورمیانه، پیشرفته ترین جت های جنگنده در جهان را از آمریکا دریافت کند.

به نوشته این روزنامه، نیروی هوایی اسرائیل علاقه مندی خود را به دریافت جت های " اف- 22" (F-22) اعلام و درخواست کرده که وزارت جنگ این رژیم این درخواست را به پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا) ارائه دهد.

بر اساس اعلام کارشناسان نظامی، حجم فروش تسلیحات نظامی آمریکا به عربستان و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه بین پنج تا 10 میلیارد دلار برآورد می شود که همین امر سبب خشم مقامهای صهیونیستی شده است.

بر پایه این گزارش، مقامهای رژیم صهیونیستی بر این باورند که آمریکا تجهیزات بسیار پیشرفته ای را در اختیار عربستان قرار می دهد که با استفاده از این تسلیحات می توان به راحتی توان نظامی اسرائیل را نابود کرد.

به گفته مقامهای آمریکایی، اعتراض رژیم صهیونیستی به فروش تجهیزات نظامی به عربستان سبب تردید واشنگتن در ادامه برنامه افزایش توان نظامی در خلیج فارس شده است.

کد خبر 500858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha