۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۲:۲۷

معاون وزیر کشور:

موانع سد راه سرمایه گذاران برداشته شود

موانع سد راه سرمایه گذاران برداشته شود

شهرکرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با با بیان اینکه موانع سد راه سرمایه گذاران برداشته شود، اظهار کرد: برخی قوانین مزاحم در بخش سرمایه گذاری باید حذف شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دین‌پرست عصر چهارشنبه در جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: موضوع عدم توازن و تعادل منطقه‌ای درست است و اختلاف موجود میان توسعه یافتگی استان‌ها تا زمانی که سند آمایش سرزمین مبنای توسعه قرار نگیرد علی‌رغم تلاش‌ها وجود دارد و اکنون این مهم در حال پیگیری است.

وی گفت: در حال حاضر برای پنج استان شامل خراسان شمالی، ایلام، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر یک مجموعه سند هماهنگی نوشتیم که سند پایه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت هرجا همدلی باشد کارها محقق می‌شود و لازم است در استان کارگروهی تشکیل شود که چرا چهارمحال و بختیاری با وجود ظرفیت‌های بسیار نرخ بیکاری بالایی دارد.

وی با بیان اینکه جهش تولید با تغییر رویکرد و فکر مدیران دولتی رخ می‌دهد، ادامه داد: مهمترین وظیفه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شناسایی قوانین مزاحم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: اکنون بارها مقام معظم رهبری در سخنانش به موضوع اقتصاد اشاره کرده اما همچنان داد سرمایه‌گذاران به آسمان می‌رسد لازم است مجلس برای حذف قوانین مزاحم کمک کند و ما هم تلاش خود را می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخشی از شرکت‌های دولتی به خصوصی واگذار شده نباید سرمایه‌گذار هزینه اش را پرداخت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تاکید کرد: موضوع شرکت خمیر مایه و الکل در شهرستان کیار که پساب داخل رودخانه می‌رود، باید در هر اقدامی موارد زیست محیطی رعایت شود و شرکت متعهد شده که ظرف مدت شش ماه استانداردها را رعایت کند.

وی تاکید کرد: استان بسیار مستعد است و کاری بهتر از خدمت به مردم در هفته دولت نیست پس اگر قرار است از انتهای جدول بالا آییم باید تمام دستگاه‌های اجرایی حرکت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ادامه داد: وزارت کشور در طول تاریخ هشت تفاهمنامه با بخش اقتصاد داشته که یکی از آنان در حوزه کشاورزی است و باید جهاد کشاورزی استان با کمک فرماندار دغدغه‌ها را حل کند که قوانین در کشور کم نیست و آمار بیکاری بالای استان نتیجه کار مدیران دستگاه‌های اجرایی است هر چند تلاش می‌کنند اما باز بیکاری استان بالا است.

وی بیان کرد: باید استان را از این رتبه بیکاری بالا بکشید پس قوانین دست و پا گیر را کنار بگذارید.

کد خبر 5009654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha