۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۸

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی خبر داد؛

اجرای پویش نذر خون برای ششمین سال در مرکزی

اجرای پویش نذر خون برای ششمین سال در مرکزی

اراک- مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: پویش نذر خون برای ششمین سال متوالی در پایگاه‌های انتقال خون استان در حال برگزاری است.

فاطمه‌السادات مهدویانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این طرح از سال ۹۴ تاکنون همزمان با سراسر کشور در هفت مرکز و پایگاه انتقال خون استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: عزاداران تا اربعین حسینی برای ادای نذر اهدای خون فرصت دارند به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: اگر مردم اهدای خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول کنند، با ازدحام جمعیت در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون روبه‌رو می‌شویم، بنابراین توصیه می‌شود با توجه به محدودیت نگهداری از فرآورده‌های خونی و طول عمر آنها نذر خون از ابتدای ماه محرم تا پایان اربعین داشته باشند.

به گفته وی، در ۶ روز نخست ماه محرم ۷۷۳ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۴۰ نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی افزود: از ۶۴۰ نفر از اهدا کنندگان خون ۵۴ نفر اهدا کننده خانم، ۹۱ نفر اهدا کننده بار اول، ۲۰۶ نفر اهدا کننده باسابقه و ۳۴۱ نفر نیز اهدا کننده مستمر بودند.

مهدویانی با اشاره به میزان مراجعه افراد بهبودیافته از بیماری کرونا و اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون، گفت: در ۶ روز ماه محرم از ۱۲ نفر اهدا کننده بهبود یافته از بیماری کرونا ۹ نفر موفق به اهدای پلاسمای خون شدند.

وی عنوان کرد: بهبودیافتگان بیماری کرونا ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون با مدارک و مستندات لازم به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، چراکه پلاسما خون این افراد حاوی پادتن‌هایی است که برای درمان سایر مبتلایان بستری بسیار مؤثر است.

کد خبر 5010005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha