۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲

برای اولین بار صورت می‌گیرد؛

عزاداری متمرکز هیئات مذهبی در تاسوعا و عاشورا در جوار بارگاه رضوی

عزاداری متمرکز هیئات مذهبی در تاسوعا و عاشورا در جوار بارگاه رضوی

مشهد ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال عزاداری هیئات در روز عاشورا و تاسوعا برای اولین بار در سه محور منتهی به حرم مطهر رضوی به‌صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امام حسین (ع) و یارانش برای زنده نگه داشتن نماز و تعظیم شعائر اسلام به شهادت رسیدند، گفت: گاهی اوقات هنگام اقامه نماز دیده می‌شود که برخی از عزاداران همچنان در حال عزاداری هستند و بهتر است با توجه به فضیلت اقامه نماز و تاکید سیدالشهدا (ع) بر این امر، هیأت‌های مذهبی و عزاداران عزیز اقدام به اقامه نماز اول وقت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه امسال نماز ظهر عاشورا و تاسوعا متفاوت با سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: ستاد اقامه نماز استان برنامه‌ای را طراحی کرده تا هیأت‌های مذهبی و عزاداران بتوانند با حضوری باشکوه، اما با رعایت تمام نکات بهداشتی در خیابان‌های منتهی به حرم و در حرم نماز ظهر عاشورا و تاسوعا را برگزار کنند.

وی با بیان اینکه ما و تمامی دستگاه‌هایی که در این زمینه همکاری دارند، تلاش خواهیم کرد این سنت حسنه به بهترین وجه برگزار شود، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال دسته روی هیأت‌های مذهبی را نخواهیم داشت، عزاداری روز عاشورا و تاسوعا در سه محور خیابان‌های شیرازی، امام رضا (ع) و طبرسی به گونه‌ای خواهد بود که هیات‌هایی که از قبل تعیین شده‌اند، در خطوط بی. آر. تی منتهی به حرم مطهر مستقر و به صورت متمرکز در عزاداری شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام صاحب‌قرانی افزود: هیأت‌های مذهبی در محل‌هایی که از قبل با همکاری شهرداری مشخص خواهد شد، برای برگزاری مراسم عزاداری مستقر خواهند شد و با همکاری سلامت‌یارانی که در این مدت توسط شورای هیأت‌های مذهبی و همکاری بسیج جامعه پزشکی، آموزش دیده‌اند، از ایجاد اجتماعات اطراف محل برگزاری جلوگیری خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه امسال استفاده از علامت و نماد هیئت‌ها ممنوع است، گفت: از این پرچم‌ها و علامت‌ها در صورت لزوم فقط در حد فضاسازی محل برگزاری مراسم عزاداری استفاده خواهد شد.

کد خبر 5010045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha