۶ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۲۷

استاندار خوزستان تأکید کرد؛

لزوم تعیین تکلیف پروژه پل میانرود دزفول توسط راه وشهرسازی خوزستان

لزوم تعیین تکلیف پروژه پل میانرود دزفول توسط راه وشهرسازی خوزستان

دزفول- استاندار خوزستان بر لزوم تعیین تکلیف پروژه پل میانرود دزفول توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در آئین کلنگ زنی پروژه تعریض و بهسازی جاده چهارراه آوج- میانرود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های توسعه که موجب پیشرفت جامعه می‌شود، شریان‌های اتصالی و مسیرهای ارتباطی است.

وی افزود: وجود سرمایه انسانی به عنوان زیرساخت اساسی همراه با ایجاد شبکه حمل‌ونقل، امکان توسعه را تسهیل می‌کند و به نوعی سرمایه‌گذاری را دارای توجیه می‌کند. لذا هر چه در این زمینه کار و تلاش صورت بگیرد تا شبکه‌های شریانی و مسیرهای ارتباطی گسترده‌تر و متنوع‌تر شود که در واقع هزینه در راستای رشد، بهره‌وری و پیشرفت جامعه است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: دزفول به واسطه موقعیت و مسیر ارتباطی به سمت مرکز، رودخانه پرآب و نزدیکی به مرز می‌طلبد که مسیرهای ارتباطی آن متنوع باشند.

شریعتی اضافه کرد: در سیل اخیر جاده‌ای که منتهی به اهواز دچار سیل شد، ما به صورت پدافند از جاده شوش به دزفول استفاده کردیم که این جاده توان آن بار ترافیکی را نداشت که در نتیجه این امر باعث شد تا ما به طور جدی در پی طراحی و اجرای ۴ خطه کردن جاده چهارراه آوج باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک این جاده که از جاده‌های پرتردد و مسیر انتقال محصولات کشاورزی و صادرات آنهاست، از سال گذشته برای اجرای این پروژه وقت گذاشتیم. لذا از فرمانداران شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند تقاضا دارم که مشکلات اجرای این طرح را از قبیل معارض برطرف کنند تا مانعی در مسیر اجرا رخ ندهد.

استاندار خوزستان یادآور شد: قطعه اول این پروژه توسط پیمانکار رها شده است. لذا این موضوع باید به صورت جدی توسط اداره کل راه و شهرسازی پیگیری شود تا اگر پیمانکار قادر به ادامه کار نیست، این قرارداد فسخ و به پیمانکار دیگری سپرده شود.

شریعتی با تأکید بر اینکه راه و شهرسازی خوزستان باید تکلیف پروژه‌هایی را که توسط پیمانکاران نیمه‌کاره مانده‌اند، روشن کند، اضافه کرد: تکمیل پل میانرود نیز از دو سال پیش در دستور کار قرار دارد ولی این طرح توسط پیمانکار متوقف شده است. لذا اگر پیمانکار به هر دلیلی قادر به ادامه کار نیست، قرارداد باید فسخ شود و به دیگری سپرده شود. هرچند این فسخ موجب ضرر مالی دولت می‌شود اما رضایتمندی مردم و دستاوردهای اجتماعی از این هزینه‌ها مهم‌تر است.

وی بیان کرد: پل میانرود حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. لذا تأکید دارم که اداره راه و شهرسازی خوزستان به صورت جدی پیگیر این طرح باشد و امیدوار هستم با تلاش مسئولان و مطالبه گری مردم، این دو مسیر به سرانجام برسند.

شریعتی در پایان گفت: امیدواریم با همدلی و وحدت مسئولان سرعت رشد و توسعه در شهرستان دزفول بیشتر شود.

وجود الگویی برای دولتمردان

امام جمعه دزفول نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر یک الگوی تام و تمام عیار برای خدمت و خدمت‌گزاری بوده‌اند. لذا باید همواره برای دولتمردان، کارگزاران و مدیران یک الگوی همیشگی باشند و سیره و منش آنها نصب العین باشد.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، پروژه تعریض و بهسازی جاده چهارراه آوج به صفی آباد را یک پروژه حیاتی برای بخش مرکزی دزفول برشمرد و گفت: بخش مرکزی دزفول ظرفیت‌های زیادی را در زمینه کشاورزی و نیروی انسانی دارد و سرمایه‌گذاری در این بخش نیز سود زیادی را دارد.

وی بیان کرد: ابتدای این پروژه که چهارراه آوج است و انتهای آنکه پل میانرود است، چند سالی می‌شود که راکد مانده است. لذا از استاندار خوزستان تقاضا دارم در راستای اجرای هر چه زودتر این طرح پیگیری‌های لازم را انجام دهد چرا که با اجرای این طرح علاوه بر کوتاه شدن مسیر دزفول به اهواز در وقت و سوخت نیز صرفه‌جویی می‌شود.

امام جمعه دزفول گفت: در حال حاضر بین مسئولان و مدیران شهرستان دزفول یک همدلی و دلسوزی مشترک وجود دارد که زمینه‌ساز توسعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اجرایی پروژه چهارراه آوج- میانرود (صفی‌آباد پل کوهزاد) به طول پنج کیلومتر با اعتبار بالغ‌بر ۱۲۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال از امروز آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود این طرح به مدت ۱۸ ماه پایان یابد.

کد خبر 5010226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha