۷ شهریور ۱۳۹۹، ۷:۵۵

مدیرکل بهزیستی ایلام:

۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف خدمات به مددجویان بهزیستی ایلام شد

۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف خدمات به مددجویان بهزیستی ایلام شد

ایلام-مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در سال گذشته۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف خدمت مختلف به مددجویان بهزیستی ایلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا همتی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری در فضای مجازی با اصحاب رسانه استان با اشاره به دستاوردها و برنامه‌های مهم این سازمان از سال ۹۲ تا کنون، با ذکر اینکه اکنون ۲۰ هزار و ۲۷۲ خانوار مستمری بگیر ثابت و ماهیانه در مجموع حدود ۲۵ میلیارد ریال مستمری به صورت متمرکز دریافت می‌کنند، ادامه داد: بهزیستی ایلام در طول سال ۹۸ در مجموع ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار صرف خدمات دهی به مددجویان زیر پوشش کرده است که از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال مستمری و مابقی حمایت‌های موردی از مددجویان بوده است.

وی گفت: از سال ۹۲ تاکنون در مجموع یک هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی تحویل مددجویان زیر پوشش این سازمان شده است و برای خانواده‌های دارای دو عضو معلول و زنان سرپرست خانوار با مشارکت بنیاد برکت تامین مسکن شده است.

وی همچنین از افزایش مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: میزان مشارکت مردم در ارایه خدمات به مددجویان زیر پوشش در دولت قبل حدود ۵۰۰ میلیون ریال و در دولت تدبیر و امید حدود ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است.

همتی در ادامه گفت: تعداد مراکز اورژانس اجتماعی از چهار مرکز دولت قبل با پذیرش پنج هزار نفر به ۱۰ مرکز با پوشش ۵۰ هزار نفر در دولت جدید افزایش یافته است و همچنین ۱۷۰ کودک کار و ۲۱۲ کودک بی سرپرست و تشکیل ۴۰۰ گروه خدمات مالی خرد با هدف اشتغال زنان و دختران در مناطق روستایی را از دیگر اقدام‌های انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام از پذیرش ۱۰۰ درصدی تمامی معلولان و سالمندان در مراکز شبانه روزی این سازمان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: شمار این افراد از ۱۶۰ نفر به ۳۳۵ نفر در دولت جدید افزایش یافته است و ۲۰ هزار و ۹۵۶ خانوار، خدمت گیرنده از بهزیستی ایلام هستند که از این تعداد شش هزار و ۶۴۳ خانوار با سرپرستی زنان و ۱۴ هزار و ۳۱۳ خانوار نیز از جامعه معلولان هستند.

وی افزایش ارایه خدمات مددکاری به معلولان از ۹۲۳ نفردولت قبل به سه هزار و ۹۳۲ نفر در دولت جدید، پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده از ۹۰ نفر به تعداد ۲۵۰ نفر، خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی از بیش از چهار هزار نفر به شش هزار و ۱۲۳ نفر، کمک به درمان معلولان از ۵۰۰ نفر به ۷۲۰ نفر، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب معلولان از ۲۴۴ نفر به ۶۳۳ نفر را از دیگر خدمات ارایه شده این حوزه به معلولان عنوان کرد.

همتی به خدمات این اداره کل در حوزه معاونت پیشگیری اشاره کرد و گفت: در این مدت تسهیلات پرداختی اشتغالزایی به بهبود یافتگان از ۵۰ نفر دولت قبل به ۶۶۵ نفر دولت تدبیر و امید افزایش یافته است و در طول سال گذشته ۳۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن و همچنین حدود ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان واجد شرایط پرداخت شده است.

کد خبر 5010310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha