۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نماز ظهر عاشورا در مصلی بجنورد اقامه میشود

نماز ظهر عاشورا در مصلی بجنورد اقامه میشود

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به عدم برگزاری مراسم محوری در تاسوعا گفت: نماز ظهر عاشورا در مصلی بجنورد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با مهر اظهار کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مبارزه با کرونا حرکت هرگونه دسته عزاداری در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ممنوع است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: در روز تاسوعا مراسم محوری در خراسان شمالی برگزار نمی‌شود و هیئت‌های مذهبی در قالب برنامه‌های خود می‌توانند مراسم عزاداری تاسوعا را در هیئت و حسینیه خود برگزار کنند.

وی در خصوص وضعیت برگزاری مراسم محوری روز عاشورا در بجنورد نیز گفت: این مراسم در محل غیر مسقف مصلی بجنورد با حضور محدود هیئت‌های عزاداری از ساعت ۱۰ صبح با قرائت زیارت عاشورا آغاز می‌شود و با سخنرانی و مداحی تا نماز ظهر عاشورا ادامه پیدا می‌کند.

حجت الاسلام خادمی درباره برگزاری نماز ظهر عاشورا بیان کرد: این نماز در بجنورد در محل مصلی بجنورد و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اجرایی می‌شود به نحوی که استفاده از ماسک برای تمامی نمازگزاران الزامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از نحوه برگزاری متفاوت مراسم‌های عزای حسینی از تمامی هیأت‌های مذهبی تقدیر و تشکر کرد و گفت: براساس بررسی‌های انجام‌شده رعایت دستورالعمل‌های اجرای مراسم عزای حسینی با حداکثر شرایط برگزارشده است.

وی در انتها از ممنوعیت زیارت قبور طی این دو روز نیز خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های انجام‌شده آستان مقدس سید عباس بجنورد و پارک جاوید این شهر طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل و زیارت درگذشتگان ممنوع است.

کد خبر 5010393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha