۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۵۳

امام جمعه بوشهر:

رئیس‌علی دلواری به‌عنوان نماد استعمارستیزی بهتر و بیشتر معرفی شود

رئیس‌علی دلواری به‌عنوان نماد استعمارستیزی بهتر و بیشتر معرفی شود

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:رئیس‌علی دلواری به‌عنوان نماد استعمارستیزی بهتر و بیشتر معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماه محرم ماه هدایت انسان از افق کربلا با طلوع خورشید حضرت ابا عبدالله الحسین «علیه السلام» است.

وی اضافه کرد: محرم ماه نجات و هدایت انسان در آخرین مرحله به دست انبیا و دین خاتم به رنگ شهادت است، نهضت کربلا قیام آفرینشِ فهم صحیح از اسلام و خیزش مقاومت در مقابل انحراف و تحریف و تهاجم بیگانگان و خودی‌های منحرف و قدرت طلب به هر قیمت است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: نهضت حضرت ثارالله، شمس الشموس تمامی اندیشه‌ها و حرکت‌های انسانی است، ماهِ هزینه کردن خود برای دیانت و انسانیت، و ماه آموزش اسلام ناب محمدی است، نام حسین و راه حسین «علیه السلام» هرگز فراموش نخواهد شد؛ زیرا راه خدا که جاودان است همان راه حسین «علیه السلام» است.

وی خاطرنشان کرد: قیام عاشورا به همگان آموخت که باید در طول تاریخ برای دیانت تا پای جان مقاومت کرد و رمز موفقیت و ماندگاری اسلام و جهان تشیع به رهروی از راه حسین «علیه السلام» است.

صفایی بوشهری بیان کرد: در این شرایط حاکم بر جهان و وجود بیماری ویروس کرونا از تمامی نهادهای فرهنگی به ویژه هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، رسانه‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی و جامعه روحانیت و مداحان و فعالان فرهنگی و مردم عزیز به جهت برگزاری مراسم حسینی و انعکاس موفق و مؤثر آن با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم و از اینکه مردم حسینی ایران با شعار «هر خانه یک حسینیه» فضای فرهنگ حسینی را گسترش مثال‌زدنی دادند سپاس ویژه خود را تقدیم آن خانواده‌های محترم می‌کنم و امید دارم حضرت ابا عبدالله الحسین «علیه السلام» حاجات همگان را برآورده کند و هر چه زودتر این بیماری را ریشه کن کند.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر یادآور شد: این شهدای گرانقدر نماد خدمت کارآمد، صادقانه و الگویی مناسب برای دولتمردان هستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری خطاب به دولت مطالب مهمی ایراد فرمودند که امید دارم در این سال آخر در عرصه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به ویژه معیشت مردم و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با اتکا به قدرت داخلی و اعتماد به نخبگان مملکت بتوانند به وعده‌های خود عمل کنند و مردم را از شرایط سخت کنونی بیرون آورند.

آیت الله صفایی بوشهر با گرامیداشت یاد شهید والامقام رئیس علی دلواری و یارانش اضافه کرد: شهید والامقام رئیس علی دلواری بزرگ مردی که در عرصه مقاومت ضد استعماری بر اساس اسلام خواهی و صیانت از کیان کشور، الگو و نماد است.

وی گفت: امید است با تأسیس بنیاد بین‌المللی رئیس علی دلواری مکتب انقلابی آن شهید ارجمند جهانی شده و هر چه زودتر مرقد مطهر آن راد مرد گرانقدر که مراحل پایانی خود را طی می‌کند به اتمام رسد و از بزرگوارانی که در این عرصه تلاش می‌کنند به ویژه خانواده محترم ایشان تشکر و قدردانی می‌کنم.

امام جمعه بوشهر عنوان کرد: شکست‌های مکرر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل نشان از افول قدرت آن جرثومه و کانون شرارت، جنایت و خیانت جهان است و تحریکات اخیر جهان استکبار را در فلسطین و لبنان و سوریه محکوم می‌کنیم و حمایت قاطعانه خود را از مردم عزیز فلسطین، لبنان و حزب الله عزیز اعلام می‌داریم.

کد خبر 5010602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha