۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱

مدیرکل سازمان انتقال خون هرمزگان اعلام کرد:

طرح نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی در هرمزگان

طرح نذر خون از تاسوعا تا اربعین حسینی در هرمزگان

بندرعباس - مدیرکل سازمان انتقال خون هرمزگان گفت: نذر اهدای خون همزمان با سراسر کشور در این استان از تاسوعا آغاز و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایمان زارعی بیان داشت: شیوع ویروس کرونا مراجعه داوطلبان اهدای خون را کاهش داده و این زمان فرصت مناسبی برای نذر خون و نجات جان انسان‌ها به همراه دارد.

وی عنوان کرد: خون به روش مصنوعی نداریم و تنها راه تامین آن از طریق اهدای خون افراد سالم است که می‌تواند به زندگی بیماران خاص، نوزادان دچار زردی، مادران باردار، افراد نیازمند به عمل جراحی، بیماران تصادفی و کسانی که دچار سوانح و حوادث شده‌اند، حیات ببخشد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان در خصوص افراد واجد شرایط اهدای خون، تصریح کرد: افرادی که از سلامتی کامل برخوردار بوده و شرایط سنی ۱۸ تا ۶۰ سال را دارا هستند، می‌توانند با اهدای قطره های خون خود، به ادامه حیات زندگی دیگران کمک کنند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان با تاکید بر اهمیت خونگیری و تامین نیازهای بیماران گفت: هفت پایگاه ثابت و سیار انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی آماده خونگیری از عزاداران هستند.

زارعی افزود: پایگاه مرکزی بندرعباس در روزهای تاسوعا وعاشورا صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ عصر اقدام به خونگیری می‌کند.

وی بیان داشت: پایگاه مرکزی میناب روزهای تاسوعا و عاشورا صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳ صبح و عصرها از ساعت ۲۰ تا ۲۲ و تیم سیار میناب روستای دهو در روز تاسوعا و روستای نخل ابراهیمی در روز عاشورا از ساعت ۹ تا ۱۴ است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان اظهارداشت: پایگاه مرکزی بندرلنگه روزهای تاسوعا و عاشورا صبح ساعت ۹ تا ۱۲و عصر ۲۰ تا ۲۲و تیم سیار این شهرستان روز تاسوعا در شهرک امام محمد باقر (ع) و در روز عاشورا در شهرک امام مهدی (عج) ساعت ۹ تا ۱۲ از مردم خون می‌گیرند.

زارعی ادامه داد: مرکز خونگیری قشم نیز عصر تاسوعا و عاشورا ساعت ۱۷ تا ۲۲ آماده خونگیری از عزاداران حسینی است لذا اهداکنندگان خون کارت ملی همراه خود داشته باشند.

کد خبر 5010854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha