۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۵۴

استاندار لرستان مطرح کرد؛

پیگیری برای افزایش تخصیص آب «معشوره»/وعده افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد

پیگیری برای افزایش تخصیص آب «معشوره»/وعده افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد

خرم‌آباد- استاندار لرستان گفت: به دنبال افزایش تخصیص آب سد «معشوره» کوهدشت از ۱۳۰ میلیون متر مکعب به ۲۷۰ میلیون متر مکعب هستیم.

سید موسی خادمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به خسارت‌های بالای سیلاب به لرستان اظهار داشت: سیلاب بخشی از زیرساخت‌های ۴۰ ساله و ۵۰ ساله استان را از بین برد.

پیگیری برای افزایش تخصیص آب «معشوره»

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وقت مدیریت استان درگیر این موضوع بود و متأسفانه از سال گذشته نیز شیوع بیماری کرونا بر استان مؤثر شد گفت: با همه این شرایط، با کمک دستگاه‌های اجرایی و مساعدت دولت اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

استاندار لرستان با اشاره به حوزه مهم آب گفت: تخصیص آب یکی از خواسته‌های اصلی استان است و این در حالیست که سال‌های ۹۱ و ۹۲ تخصیص‌های آب سدهای لرستان حذف و برخی از پروژه‌های ما از پیوست قانون بودجه حذف شدند.

خادمی با اشاره به سد شهید بروجردی، سد «آبسرده»، سد «مخملکوه» و… که تخصیص آب و اعتبار آنها حذف شده بود عنوان کرد: سد «تاج امیر»، علیرغم اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، تخصیص آب آن حذف شد.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌ها و برخی نمایندگان مجلس در استان توانستیم تخصیص اینها را احیا کنیم بیان داشت: سد «معشوره» بعد از سال‌ها که تخصیص آب آن صفر شده بود تخصیص آب آن به ۱۳۰ میلیون متر مکعب رسید و الان دنبال افزایش آن به ۲۷۰ میلیون متر مکعب هستیم.

اجرای فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب برای عمده سدهای استان گرفتیم ادامه داد: برای سد «بن لار»، «چول هول»، «زال»، «ده پهلوان» و… این تخصیص آب گرفته شد، البته ممکن است که ساخت این سدها زمان ببرد.

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارخانه سیمان دورود که به لحاظ تکنولوژی قدیمی است، تجهیزات آن فرسوده بوده و آلایندگی خیلی زیادی دارد گفت: سال‌ها بحث جابجایی آن مطرح بود که اوایل سال ۹۸، کلنگ زنی مجددی انجام و زمین برای آن تأمین شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این کارخانه بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: تجهیزات این کارخانه نیز وارد شده است.

استاندار لرستان با اشاره به سرمایه گذاری هلدینگ های سرمایه گذاری در استان بیان داشت: تولید پودر سنگ در واحدهای سنگ بری های و همچنین تولید کاغذ از سنگ در استان در دستور کار قرار گرفته است.

خادمی با اشاره به آغاز فاز دوم نیروگاه برق خرم آباد بیان داشت: قرارداد ۴۰۰ مگاوات تولید برق جدید در این نیروگاه منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی از لرستان عبور می‌کند اما استان از آن هیچ سودی نمی‌برد عنوان کرد: در این راستا پالایشگاه پلدختر در آستانه بهره برداری است.

وعده افتتاح ورزشگاه ۱۲ هزار نفری خرم آباد در دهه فجر

استاندار لرستان با اشاره اجرای طرح توسعه گاوداری الیگودرز بیان داشت: اجرای طرح احداث باغ در اراضی شیب دار یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته بوده که با این طرح حدود شش هزار هکتار زمین شیب دار در استان تبدیل به باغ شده است.

خادمی با بیان اینکه بیشتر از ۷۰ درصد مساحت لرستان شیب بالای ۱۰ درصد دارد عنوان کرد: این شیب‌های بالا به طور عمده برای زارعت مناسب نیستند چرا که باعث فرسایش خاک می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا، باغداری در استان کار خوبی است افزود: لرستان به عنوان یکی از استان‌های پیش رو این طرح را در دستور کار قرار داده است.

استاندار لرستان با اشاره به گاوداری شش هزار راسی در شهرستان دلفان عنوان کرد: این گاوداری دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

خادمی تصریح کرد: همچنین ورزشگاه ۱۲ هزار نفری خرم آباد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 5011811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha