۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۲

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مجلس شورای اسلامی مسئولین نظارتی را فعال کند

مجلس شورای اسلامی مسئولین نظارتی را فعال کند

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه نبود نظارت از مشکلات اساسی کشور است، گفت: مجلس شورای اسلامی مسئولین نظارتی را فعال کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا عبادی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از تَکَوُّن مجلس دوره یازدهم و مخصوصاً در شرایط ویژه و با تعبیر آنچه که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرموده‌اند احساس کردیم که درست درک کردیم و این مجلس مایه امید است.

وی با بیان اینکه تراکم کارها بسیار است و شما نمایندگان در سطح کشور مسئولیت سنگینی بر عهده دارید، گفت: در مجلس اگرچه کارها کارشناسی می‌شود و اولویت شناسی نیازهای کشور در شرایط مختلف صورت می‌گیرد اما باید در کنار آنها به مسئله نظارت توجه ویژه ای داشت.

وی بیان کرد: حذف قوانین موازی و تصویب قانون‌های ضروری با اولویت‌های کارشناسی شده اولویت است اما نظارت‌های نیز نباید مغفول واقع شود.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه متأسفانه نبود نظارت از مشکلات اساسی کشور است، بیان داشت: در این مقطع که شرایط در حال تغییر است مجلس می‌تواند به اقدامات باقی مسئولین نظارتی، نظارت کند و آنها را فعال نماید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: یک اشتباه عمومی که وجود دارد این است که به دلایل مختلف کارهای اجرایی را از نمایندگان می‌خواهند به گونه‌ای که مسئول اصلی را فراموش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر اجرا باید توسط نماینده صورت گیرد و کار اجرایی را نباید از نماینده بخواهند، گفت: متأسفانه نظارت به وسیله نیروهای نظارتی ضعیف بوده و باعث شده تا کشور بسیار آسیب ببیند که اکنون در حال ترمیم است.

به گفته وی در این راستا قوه قضائیه کار خود را به خوبی شروع کرده و مجلس جدید نیز مایه امیدواری است.

وی اظهارکرد: هر نماینده، نماینده تمام کشور است اما بخشی از کشور، حوزه انتخابیه خودش است که باید به آن نیز توجه ویژه ای داشته باشد که در این راستا می‌توان از نیروهای نظارتی کمک گرفت تا دانست در منطقه چه می‌گذرد و مشکلات مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

عبادی بیان داشت: مجلس عموماً و نمایندگان خصوصاً حواسشان باید جمع باشد که وحدتشان را با نیروهای انقلابی به هر قیمتی حفظ کنند زیرا موفقیت نمایندگان در این است که کارها را با جمع انجام دهند و از کارهای فردی فاصله گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر زمانی که رئیس مجلس نیز سخنرانی کرده و آرمان‌های مجلس را به زیبایی بیان می‌کند، ما لذت می بریم و این بسیار ارزشمند است زیرا بعد از سالیانی که آسیب دیده‌ایم اینگونه حرف زدن لذت بخش است.

کد خبر 5012267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha