۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۴۴

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان:

۱۴۰۰ واحد خون در تاسوعا و عاشورا در اصفهان اهدا شد

۱۴۰۰ واحد خون در تاسوعا و عاشورا در اصفهان اهدا شد

اصفهان- مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: یک‌هزار و ۴۰۰ واحد خون توسط عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا در استان اصفهان اهدا شد.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهدای خون در اصفهان در دهه اول محرم اظهار داشت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی یک‌هزار و ۴۰۰ واحد خون توسط عزاداران اصفهانی اهدا شد.

وی افزود: در روز تاسوعا ۷۵۰ واحد و در روز عاشورا ۶۷۰ خون توسط عزاداران حسینی در استان اصفهان اهدا شده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان بیان داشت: عزاداران حسینی که در ایام تاسوعا و عاشورا موفق به ادای نذر خون نشده‌اند، می‌توانند با شرکت در طرح «نذر خون» تا اربعین حسینی به مراکز انتقال خون در استان اصفهان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز جامع انتقال خون خواجو همچنین مراکز انتقال خون در کاشان، نجف آباد، شهرضا، خوانسار و مرکز ثابت انتقال خون در شهرستان گلپایگان میزبان اهداکنندگان خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بودند، تصریح کرد: به علت شیوع بیماری کرونا اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا در شهرستان خمینی شهر انجام نشد؛ این در حالی است که از ابتدای محرم تا روز تاسوعا ۸۰۰ واحد خون توسط اهالی خمینی شهر اهدا شد.

بیشترین اهدای خون در مرکز انتقال خون خواجو انجام شد

زینلی بیشترین اهداکنندگان خون را در مرکز جامع انتقال خون خواجو اعلام کرد و گفت: شهرستان‌های کاشان، نجف آباد و شهرضا در رتبه‌های بعدی اهدا خون در ایام تاسوعا و عاشورا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: روزانه بالغ بر ۱۰ واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا اهدا می‌شود؛ البته در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اهدای پلاسما انجام نشد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان وضعیت ذخیره خون استان اصفهان را در شرایط نسبتاً مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و نیاز بیشتر مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی لازم است که در این ایام تا اربعین حسینی نسبت به اهدا خون و پلاسما با جدیت بیشتری عمل کرد.

کد خبر 5012581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha