۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان:

فعالیت‌های جهاددانشگاهی منطبق با جهش تولید است

فعالیت‌های جهاددانشگاهی منطبق با جهش تولید است

زنجان-رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: فعالیت‌های این نهاد انقلابی در استان زنجان منطبق با اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران جعفری بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان که مشترک با دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از ساخت فناورانه نانوحس‌گرهای حکاکی شده الکتروشیمیایی تویط جهادگران زنجانی خبر داد و افزود: این فناوری برای اولین‌بار در کشور محقق شده است.

وی با یادآوری اینکه فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی زنجان منطبق با اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بوده است، تصریح کرد: در همین راستا می‌توان به سه طرح این نهاد انقلابی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که شامل تولید نیمه‌صنعتی سامانه هوشمند مدیریت و پایش پارامترهای محیطی مصرف انرژی، شبکه محصولات کشاورزی سالم و طرح تولید فناورانه ساخت نانوحس‌گرهای حکاکی شده الکتروشیمیایی است.

جعفری با اشاره به اینکه از بین این سه طرح، امسال طرح تولید فناورانه ساخت نانوحس‌گرهای حکاکی شده الکتروشیمیایی مطابق با بررسی‌های انجام ‌شده و تفاهم‌نامه جهش تولید انتخاب شد، ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید داخلی، افزایش ظرفیت صادرات، افزایش نفوذ فناوری‌های نوین و نیز مقابله با بحران‌های زیست‌محیطی از جمله مزیت‌های این طرح که برای اولین‌بار در کشور محقق می‌شود، است.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه سازمان پزشکی‌قانونی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‌های داروسازی می‌توانند از این فناوری استفاده کنند، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد کار پیشرفت داشته است.

جعفری با اشاره به اینکه دو سوم هزینه‌های طرح تولید فناورانه ساخت نانوحس‌گرهای حکاکی شده الکتروشیمیایی توسط جهاددانشگاهی تامین شده است، خاطرنشان کرد: مابقی هزینه‌های این طرح نیز از محل اعتبارات استانی مصوب جهش تولید به میزان ۵۲۰ میلیون تومان تامین خواهد شد.

کد خبر 5014384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha