۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۱۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

پویش‌های مردمی نباید وابسته به دستگاه‌های دولتی باشد

پویش‌های مردمی نباید وابسته به دستگاه‌های دولتی باشد

مشهد ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه پویش‌های مردمی نباید وابسته به دستگاه های دولتی باشد، گفت: باید در این پویش‌ها، از رسانه و فضای مجازی نهایت استفاده را برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی شب گذشته در آیین راه‌اندازی پویش مشهد حسینیه سیدالشهدا (ع) گفت: علیرغم تصور خیلی از افراد که فکر می کردند محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های موجود، چندان پرشور برگزار نخواهد شد اما به فرموده رهبری، محرم سال ۹۹ در تاریخ ماندگار شد. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: متأسفانه به خاطر اهمال کاری برخی افراد در حوزه‌های فرهنگی و تصمیم گیری کشور، مردم دچار نوعی انفعال و رخوت در همکاری و مشارکت در امور فرهنگی و اجرایی شده اند لذا در امور فرهنگی از جمله تبلیغات اسلامی، باید پویش‌های مردمی را جدی گرفت و به آن بها داد.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی در ادامه تصریح کرد: پویش‌های مردمی نباید وابسته به دستگاه های دولتی باشد بلکه تا حد امکان باید به صورت مردمی و بدون وابستگی به ارگانها و نهادهای مختلف اداره شود، حتی اگر نهاد و سازمانی قصد کمک مالی داشت در صورت امکان نباید دریافت کرد و در صورت اصرار نهاد، به صورت مدیریت شده مبلغ دریافت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه افزود: باید پویش مردمی را طوری طراحی کرد که خود مردم در تمامی مراحل مشارکت داشته باشند؛ در حقیقت باید مردم را از حالت انفعال نسبت به مسائل فرهنگی و معرفتی جدا کرده و آنها را در موضوعاتی مثل سیاه پوش کردن شهر شریک کرد.

وی در ادامه گفت: فضاسازی و سیاه پوش کردن فضای شهر یا خانه و محله، نباید محدود به این موارد باشد بلکه می‌توان از ظرفیت ماشین و خودرو برای نصب پرچم مشکی نیز استفاده کرد. همچنین پرچم های مشکی و کتیبه های مذهبی باید حاوی پیام و محتوای مناسب برای ارائه به مخاطب باشد.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی در ادامه افزود: برای این کار و پویش مردمی باید از رسانه و فضای مجازی نهایت استفاده و بهره را برد چون دیگر این فضا محدود به شهر و کشور نیست و وسیله ای برای انتقال پیام به سایر نقاط دنیا است.

کد خبر 5014553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha