۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴

با اجرای برنامه های آموزشی صورت می گیرد؛

توانمندسازی فعالان اجتماعی و تشکل‌های مردمی خودجوش

توانمندسازی فعالان اجتماعی و تشکل‌های مردمی خودجوش

مشهد - دبیر اجرایی برنامه توانمندسازی تشکل‌ها و گروه‌های فعال اجتماعی مردمی خراسان رضوی گفت: برنامه‌های آموزشی برای توانمندسازی تشکل‌های اجتماعی و گروه‌های خودجوش مردمی برگزار می‌شود.

یوسف حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی قرارگاه امنیتی اجتماعی شهید برونسی، برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی مسئولین، مشاورین و مربیان تشکل‌های اجتماعی و گروه‌های خودجوش مردمی را در نظر گرفته است.

دبیر اجرایی برنامه توانمندسازی تشکل‌ها و گروه‌های فعال اجتماعی مردمی خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه‌های آموزشی در قالب چهار موضوع دوره آموزشی پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی، دوره آموزشی استعدادیابی و مهارت آموزی شغلی نوجوانان، دوره تربیت مربی مهارت‌های زندگی و آموزش‌های پیش از ازدواج و دوره تربیت کارآفرین مبتنی بر ظرفیت‌های شغلی شهر زیارتی با چهار مخاطب متفاوت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت شرکت در دوره‌ها با تشکل‌ها و گروه‌های مردمی فعال در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف خواهد بود، افزود: سعی داریم تا برنامه‌ها را با فراهم آوردن شرایط لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری برگزار کنیم، اما اگر بستر برگزاری برنامه حضوری فراهم نشود به سمت اجرای دوره‌ها به صورت غیر حضوری و مجازی خواهیم رفت.

حسن زاده با اشاره به اینکه اگر کلاس‌ها حضوری برگزار شود، محوریت اجرا با خود تشکل‌های مردمی فعال خواهد بود، بیان کرد: در حال حاضر چند تشکل اعلام آمادگی کرده‌اند، دوره‌ها کاملاً به صورت رایگان برگزار خواهد شد و هزینه‌ای برای شرکت کنندگان نخواهد داشت.

وی افزود: شرکت در این دوره به صورت عمومی نخواهد بود و افراد می‌بایست در یک تشکل و یا گروه فعال اجتماعی مردمی مشغول به فعالیت و در حال ارائه خدمت تقریباً رایگان خصوصاً در حاشیه شهر و روستاهای اطراف شهر مشهد باشند، لذا افراد صرفاً نگاه اقتصادی به این برنامه نداشته باشند.

دبیر اجرایی برنامه توانمندسازی تشکل‌ها و گروه‌های فعال اجتماعی مردمی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سعی داریم تا برنامه‌ها در هر دوره با هماهنگی و زیر نظر یکی از مجموعه‌های تخصصی برگزار شود، گفت: در پایان به شرکت کنندگان مدرک پایان دوره نیز ارائه خواهد شد و این منوط به حضور فعال شرکت کنندگان در طول برنامه خواهد بود.

وی افزود: زمان اجرای دوره‌ها مهر ماه و نهایتاً آبان ماه خواهد بود، همچنین برنامه‌های جانبی متناسب با شرایط دوره چه در حین دوره و چه بعد دوره اجرا خواهد شد و این به اجرای هر چه بهتر دوره کمک خواهد نمود که حضور در این برنامه‌ها برای شرکت کنندگان اختیاری خواهد بود.

حسن زاده اظهار کرد: منظور از مجموعه‌های خودجوش مردمی گروه‌های جهادی، سمن‌ها، گروه‌های تبلیغی جهادی، مساجد و هیئات مذهبی فعال اجتماعی، گروه‌های فعال اجتماعی محلی، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری می‌شود، لذا لزوماً افراد شرکت کننده می‌بایست وابسته به یکی از این مجموعه‌ها باشند، از همین‌رو از پذیرش افراد فعال فردی معذور خواهیم بود.

گفتنی است، فعالان اجتماعی می‌توانند جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی، نام مجموعه خود و نام دوره مورد نظر را به سامانه ۳۰۰۰۷۲۰۴۸ ارسال کنند.

کد خبر 5014963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha