۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰

امام‌جمعه آرادان:

امسال متفاوت‌ترین محرم در تاریخ اسلام ثبت شد/ خنثی‌سازی توطئه‌ها

امسال متفاوت‌ترین محرم در تاریخ اسلام ثبت شد/ خنثی‌سازی توطئه‌ها

آرادان– امام‌جمعه آرادان بابیان اینکه امسال متفاوت‌ترین محرم در تاریخ جهان اسلام ثبت شد، گفت: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جلیل شریفی‌نیا در خطبه‌های این هفته نماز عبادی و سیاسی جمعه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) آرادان اظهار داشت: امسال متفاوت‌ترین محرم را در طول تاریخ اسلام تجربه کردیم که درواقع ماندگارترین محرم در کشور شد.

وی بابیان اینکه عزاداری‌ها در محیط‌های بسته زیر سقف ممنوع شد، افزود: دشمن درصدد برچیده شدن مراسم عزاداری و مناسک عبادی در ایران بود و از سویی دیگر به دنبال ایجاد تفرقه و درگیری بین جامعه مذهبی و حاکمیت بود تا دستگاه‌های هیئتی با نظام اسلامی درگیر شوند.

توطئه دوگانگی عزاداری و سلامت مردم

امام‌جمعه آرادان با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای تحریک افکار عمومی علیه هیئت‌های عزاداری و مذهبی‌ها تصریح کرد: فریب‌خوردگان شیعه انگلیسی نیز در ایام عزاداری محرم ۹۹ اقدام به تبلیغات سو می‌کردند.

شریفی‌نیا بابیان اینکه این گروه فریب‌خورده مدعی بودند که افراد برای حضور در مجالس عزاداری از ماسک استفاده نکنند، ابراز داشت: این افراد اعتقاد داشتند که با ابتلاء به کرونا در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و از دست دادن جان خود شهید راه حسین (ع) خواهند بود و یا آن حضرت از جان و سلامت آنان حفاظت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که این افراد شیعه انگلیسی هستند و فریب خوردند و در عزاداری‌های محرم قمه‌زنی می‌کردند اما خوشبختانه عزاداری‌های دهه ابتدایی محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

امنیت در تمام مرزها برقرار است

امام‌جمعه آرادان با تأکید بر اینکه دوگانگی عزاداری و سلامت مردم از توطئه‌های دشمنان بود، عنوان کرد: با همکاری مردم و تلاش‌های کم‌نظیر ستاد مقابله با کرونا این توطئه خنثی شد.

شریفی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در تقدیر از هیئت‌های عزاداری بیان کرد: آسمان کشور ما ایمن و امنیت در تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی برقرار است و این را مدیون نیروهای مسلح کشور هستیم.

وی گفت: دشمنان باید بدانند هیچ پرنده‌ای بدون اجازه نیروی هوایی ایران اجازه پرواز در آسمان این سرزمین را ندارد.

کد خبر 5015315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha