۲۱ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۸

فرخ کیا عنوان کرد

مربیان «آمادگی جسمانی» جایگزین «بدنسازی» در تیم‌های ملی شود

مربیان «آمادگی جسمانی» جایگزین «بدنسازی» در تیم‌های ملی شود

سرپرست انجمن آمادگی جسمانی کشور با بیان این که آمادگی جسمانی پیش نیاز تمام رشته های ورزشی است، گفت: عنوان مربیان «آمادگی جسمانی» باید جایگزین مربیان «بدنسازی» در تیم‌های ملی شود.

فرخ کیا در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در بخش سلامتی و تندرستی داشتن فاکتورهای آمادگی جسمانی ضروری و الزامی است خاطرنشان کرد: باید نگاه فدراسیون‌ها به مربی بدنساز تغییر کند و توجه به آمادگی جسمانی در ورزش کشور نهادینه شود و از مربیان آمادگی جسمانی که دارای سواد علمی و عملی هستند، در تیم‌های ملی استفاده شود.

سرپرست انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: در راستای سیاست تغییر نگرش فدراسیون‌ها به نقش بدنسازی و مربیان بدنساز، جلساتی را با برخی از فدراسیون‌ها برگزار کردیم که بر همین اساس نیز با فدراسیون کبدی به توافق لازم رسیدیم تا اولین دوره تربیت مربیان آمادگی جسمانی تیم‌های ملی کبدی را برگزار کنیم.

کیا افزود: جای خالی کمیته آمادگی جسمانی در تمامی فدراسیون‌های ورزشی احساس می‌شود. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک تمامی فدراسیون‌های ورزشی صاحب کمیته آمادگی جسمانی در ساختار و چارت تشکیلاتی شوند.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که با دکتر ملایی ریاست فدراسیون همگانی داشتیم، اختیارات لازم را جهت مدیریت علمی، جهادی و خلاق، به بنده واگذار کردند.

کیا تدوین برنامه راهبردی، انتخاب تیم مدیریتی، عقد تفاهم نامه با ذی‌نفعان و ارگان‌های نیازمند آمادگی جسمانی، داشتن رویکرد فرهنگی انجمن را از مهمترین اقدامات کوتاه مدت خود در انجمن آمادگی جسمانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه روش‌های نوین تمرینی زیادی تحت پوشش فدراسیون ورزش‌های همگانی هستند که می‌توانند منجر به ارتقاء سطح آمادگی جسمانی هم در بعد سلامتی و تندرستی، هم در بعد مهارتی شود افزود: انجمن آمادگی جسمانی این پتانسیل را دارد که هم در راستای سلامت همه آحاد مردم ایران حرکت کند و هم به عنوان پایه و پیش نیاز تمامی رشته‌های ورزشی در بعد قهرمانی کمک حال دیگر فدراسیون‌ها شود.

فرخ کیا در پایان از حمایت‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی و نیز مشارکت تمامی ارگان‌ها و اقشار نیازمند آمادگی جسمانی تشکر کرد و وعده روزهای نوید بخشی را در بعد سلامتی و مهارتی مردم ایران زمین داد.

کد خبر 5015684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha