۲۳ خرداد ۱۳۸۶، ۱۳:۴۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

فرهنگ دینی از بدیهیات نظام اسلامی است

فرهنگ دینی از بدیهیات نظام اسلامی است

فرهنگ دینی از بدیهیات نظام اسلامی است و باید مورد توجه همه مسئولان نظام قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار مهر در سمنان ، محمدحسین صفارهرندی پیش از ظهر امروز در جمع جامعه قرآنی استان سمنان ، استراتژی دولت نهم را قرار دادن مسائل دینی در برنامه های اساسی دولت اعلام کرد.

وی افزود : رئیس جمهور بودجه های قرآنی وزارت ارشاد اسلامی را به نحو قابل توجهی افزایش داده است و زمینه های فعالیت در این زمینه فراهم شده است .

صفارهرندی اظهار داشت : با اختصاص بودجه های مذکور ، به زودی نشست شورای هماهنگی سازمان های دولتی و غیردولتی مرتبط با قرآن با حضور برگزیدگان قرآنی کشور برگزار می شود .

وی با اشاره به قابلیت های فعالیت های قرآنی سمنان خاطر نشان کرد : این استان می تواند تا سقف 500 میلیون تومان بودجه را برای فعالیت های قرآنی جذب نماید .

این مسئول در بخش دیگری ادامه داد : بودجه های کانون های مساجد بسیار ناچیز است و امسال به طور تقریبی بودجه های این مراکز دو برابر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راه اندازی معاونت قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد : بودجه نهاد قرآنی در دولت قبلی 600 میلیون تومان بوده است اما در دولت نهم این رقم به پنج میلیارد تومان رسیده است .

وی حمایت از برنامه های تفسیر آموزشی و تخصیص مجوز قرآنی به استان ها را از برنامه های حمایتی استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد .

در این جلسه قاریان و حافظان استان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ، مدیران موسسات و نهادهای مردمی قرآنی ، اساتید و دانشگاهیان و حوزه فعال حوزه قرآن حضور داشتند.

کد خبر 501602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha