۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۳۸

رئیس بنیاد علمی نخبگان:

۳ شرکت ایرانی در تولید واکسن کرونا دستاوردهای قابل توجهی دارند

۳ شرکت ایرانی در تولید واکسن کرونا دستاوردهای قابل توجهی دارند

ارومیه - رئیس بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه ۶ شرکت دانش بنیان برای کشف و تولید واکسن کرونا در حال تلاش هستند، گفت: در همین راستا ۳ شرکت به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری شنبه شب بعد از پایان سفر یک روزه به استان در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه با بیان اینکه تا به امروز در هیچ کشوری، دارو یا واکسن مؤثری برای بیماری کرونا ساخته نشده است افزود: با این حال تمام داروهای تأثیرگذار بر بهبود بیماران کرونایی و تجهیزات مرتبط این بیماری چون ماسک و ونتیلاتور همگی در داخل کشور در حال تولید است.

وی ادامه داد: تجهیزات پزشکی، کیت‌های تست کرونا، دستگاه سی. تی. اسکن، تب‌سنج دیجیتالی، ماسک و تمامی داروهای مورد نیاز برای تسریع روند درمانی مبتلایان به کرونا همگی در داخل کشور تولید می‌شود.

ستاری خاطرنشان کرد: بیماری کرونا، موجب جهش و رشد قابل تأمل بسیاری استارتاپ‌ها شد که این اتفاق در درآمدزایی و رشد اشتغال در این حوزه مؤثر بوده گرچه استارتاپ‌های گردشگری بخاطر این بیماری تا حدود زیادی تنزل کردند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در خصوص دستگاه‌های تصفیه کننده کرونایی هم گفت: بسیاری از این دستگاه‌ها فاقد استاندارد و تاییدیه هستند با این حال این آمادگی را داریم که اگر کسی از دستگاه خود مطمئن است، شرایط برای بررسی کارشناسان و دریافت مجوز و تاییدیه را تسهیل کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در خصوص مهاجرت نخبگان به خارج کشور گفت: میزان مهاجرت نخبگان از ایران نه تنها کاهش یافته، بلکه روند بازگشت نخبگان به کشور در برخی مواقع تا ۲ برابر افزایش یافته و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال جاری ۵۰۰ نخبه از ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان به کشور بازخواهند گشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ عدد رسیده است، درآمد آنها هم قابل توجه است عنوان کرد: در حال حاضر ۴۱ شرکت دانش‌بنیان در بورس را بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری کرده‌اند. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به تحولات رخ داده در چند سال اخیر در آذربایجان غربی برای گسترش فرهنگ اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری‌های جسورانه گفت: اتفاقات بزرگ فرهنگی در استان رخ داده که باعث شده شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در بطن جامعه و سیستم اداری پذیرش شوند.

ستاری با بیان اینکه جهت گیری جدید آموزشی بر مبنای اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته است افزود: آموزش و محیط مشکلات جدی دارد که باید اصلاح بشود، در قیاس با چند سال قبل تفکر اقتصاد دانش بنیان نهادینه شده و این نوید بخش شکوفایی سرمایه گذاری جسورانه است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: کتاب سالنامه مهاجرتی ایران یکی از ارزشمندترین اتفاقات حوزه فرهنگ کشور است که امکان بارگذاری آن در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود دارد و بزودی نسخه انگلیسی هم چاپ خواهد شد.

کد خبر 5016547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha