۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر همدان:

منطقه ویژه «اکباتان» در همدان پایلوت گردشگری غرب کشور می‌شود

منطقه ویژه «اکباتان» در همدان پایلوت گردشگری غرب کشور می‌شود

همدان - رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان گفت: منطقه ویژه اکباتان پایلوت گردشگری غرب کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قراباغی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید میدانی اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از روند عملیات اجرایی بوستان ۲۴۳ هکتاری اکباتان گفت: پروژه احداث بوستان و سایت گردشگری اکباتان از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت‌شهری است.

قراباغی افزود: این طرح حاصل توافق اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان و شهرداری همدان بود و در اختیار شهرداری منطقه ۲ قرار گرفته که در صورت بهره‌برداری از این طرح استانی مدعی خواهیم بود، سرانه فضای سبز افزایش یافته و شاهد ظهور یک پارک فرامنطقه‌ای در استان همدان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری، توسعه یک منطقه، شهر، استان و کشور را رقم می‌زند؛ گفت: بوستان جنگلی سد اکباتان از مهم‌ترین پروژه‌های استانی محسوب می‌شود که استانداری، فرمانداری و نمایندگان مجلس هم پیگیری اجرای این طرح هستند؛ از این‌رو مقرر شده بود از ظرفیت سرمایه‌گذاران، همراه با مطالعه کارشناسی شده در این پروژه، استفاده شود.

قراباغی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا از منطقه تفریحی زاینده‌رود به‌منظور بررسی ظرفیت‌های ایجاد شده برای اجرایی شدن به‌روز آن با توجه به قابلیت‌های منطقه تفریحی اکباتان همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه طراحی این پارک فرامنطقه‌ای از سوی معاونت شهرسازی شهرداری ارائه شده، عزم جدی شهرداری منطقه ۲ برای ایجاد راه دسترسی به این منطقه و تأسیسات اولیه بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به حوزه گیاهان دارویی در این منطقه و ایجاد کمپینگ‌های اقامتی در طرح پارک جنگلی اکباتان امری قابل توجه است، ابراز امیدواری کرد: بر اساس کاربری این منطقه، شاهد فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به تأکیدات استاندار مبنی بر گام برداشتن مدیریت‌شهری برای اجرایی شدن کارهای بزرگ، گفت: این مهم در شرایط متفاوت از سوی مدیریت‌شهری همدان به منصه ظهور گذاشته شده و در این زمینه، خارج از محدوده شهری به‌منظور کسب رضایتمندی بیشتر شهروندان قدم برداشته‌اند.

قراباغی ضمن قدردانی از تلاش شرکت آب منطقه‌ای استان و همکاری آنان به‌منظور فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگری و سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: اداره کل راه‌وشهرسازی و دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه آب‌وفاضلاب و برق باید در حوزه توسعه و آبادانی سایت گردشگری اکباتان ورود جدی داشته باشند و انتظار می‌رود این مهم از طریق استانداری به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شود.

وی تنها راه دسترسی به این بوستان را گذر از روستای تفریجان برشمرد و گفت: بارگذاری مسیر تردد گردشگران در این بوستان از طریق ایجاد راه دسترسی صحیح، مدنظر است.

قراباغی با تأکید بر اینکه نخستین درخواست سرمایه‌گذار برای ورود به این طرح را ایجاد راه دسترسی و تأسیسات مورد نظر اعلام کرد و افزود: موانع و مشکلات این طرح در حوزه تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، حقوقی و… باید هر چه سریع‌تر بررسی، تعیین‌تکلیف و رفع شود تا شاهد بهره‌برداری آن در موعد مقرر باشیم.

کد خبر 5016826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha