۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۱

مدیرعامل شرکت مترو اصفهان :

ایستگاه‌های مترو ظرفیت باارزشی برای رونق کسب و کار در اصفهان است

ایستگاه‌های مترو ظرفیت باارزشی برای رونق کسب و کار در اصفهان است

اصفهان-مدیرعامل شرکت مترو اصفهان گفت: بهره گیری از فضای ایستگاه های مترو اصفهان در راستای رونق کسب و کارها با رعایت اصل آرامش شهروندان اصفهانی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا طحانیان پیش از ظهر سه شنبه در شصت و دومین نشست خبری سه شنبه‌ها با رسانه با اشاره به کاهش سفر با مترو اظهار داشت: توسعه مترو در راستای کاهش آلودگی و خدمت رسانی به شهروندان به طور متوسط سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد که در بهترین حالت با سفر ۱۰۰ هزار نفر مسافر درآمد مترو ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: در شرایط کنونی با شیوع بیماری کرونا تعداد سفرها به ۳۰ هزار نفر کاهش یافته است و با توجه به هزینه بالای نگهداری مترو ۷۰۰ میلیون تومان از طریق مترو عاید شهرداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو اصفهان با اشاره به اینکه هزینه هر سفر یک هزار و ۲۰۰ تومان است، تصریح کرد: هزینه هر سفر برای شهرداری اصفهان شش هزار تومان است و مترو اصفهان با رسالت خدمت رسانی برای شهرداری سوددهی ندارد.

طحانیان با بیان اینکه شرکت مترو اصفهان در راستای رفاه شهروندان گام بر می‌دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی لازم است شهروندان نسبت به استفاده از ماسک پایبند باشند و با توجه به هزینه زیاد مترو در جهت نگهداری آن کوشا باشند.

روزانه چهار میلیون سفر در اصفهان انجام می‌شود

وی افزود: با توجه به اینکه در کلانشهر اصفهان روزانه چهار میلیون سفر انجام می‌شود، توسعه حمل و نقل عمومی یک ضرورت محسوب می‌شود و برای ترغیب شهروندان لازم است راهکارهایی اتخاذ شود که شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومی مانند مترو را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بدانند.

مدیرعامل شرکت مترو اصفهان با تاکید بر اینکه نمی‌توان با ارزانی هزینه پارکینگ و اجازه پارک در حاشیه معابر انتظار بهره برداری از مترو توسط شهروندان را داشت، گفت: کاهش سفر با خودرو شخصی و افزایش سفر با سیستم‌های حمل و نقل عمومی لازم و ملزوم همدیگر هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم در کلانشهرها جابه جایی شهروندان است، اظهار داشت: در بهترین حالت ۱۶ درصد از سفرهای انجام شده در کلانشهر اصفهان برعهده مترو خواهد بود.

طحانیان بر مطالعات انجام شده در دومین کلانشهر کشور تاکید ورزید و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در اصفهان خطوط حمل و نقل متعددی در نظر گرفته شد و در مهرماه ۱۳۹۱ خط یک مترو به طول ۲۰ کیلومتر و در ۲۰ ایستگاه به بهره برداری رسید.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف بهره برداری در مترو، افزایش ضریب سفر ایمن و دسترسی با سهولت بیشتر و خدمت رسانی ارزان است.

توسعه حمل و نقل پاک و عمومی از قبیل دوچرخه، اتوبوس و سیستم‌های ریلی

مدیرعامل شرکت مترو اصفهان با تاکید بر اینکه عوائد ناملموس استفاده از مترو برای شهر مهم است، تصریح کرد: توسعه حمل و نقل پاک و عمومی از قبیل دوچرخه، اتوبوس و سیستم‌های ریلی سبک از اهداف مهم در کلانشهر اصفهان است.

وی با اشاره به اجرایی شدن ۱۲ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه خط دو مترو گفت: توسعه خط دو مترو از شرق به غرب و به ویژه در مناطق پرتراکم شهری و الحاق آن به کریدور شمال جنوب مترو می‌تواند در افزایش سفر و کاهش آلودگی مؤثر واقع شود.

طحانیان در پاسخ خبرنگار مهر که از تمهیدات اندیشیده شده برای افزایش ضریب ایمنی در ایستگاه‌های مترو پرسید، گفت: با آموزش‌های لازم به پرسنل مترو و افزایش تاب آوری و انجام مانورهای لازم نسبت به ارتقای مترو اقدام کرده ایم.

افزایش بهره برداری از فضاهای موجود در ایستگاه‌های مترو

وی در پاسخ دیگر خبرنگار مهر که از اقدامات لازم در ایستگاه‌های مترو در راستای رونق کسب و کارها پرسید، پاسخ داد: اقدامات انجام شده در راستای افزایش بهره برداری از فضاهای موجود در ایستگاه‌های مترو با رعایت اصل آرامش در دو فاز تبلیغاتی و تجاری سازی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت مترو اصفهان افزود: فضاهای ایستگاه‌های مترو ظرفیت باارزشی برای رونق کسب و کار محسوب می‌شوند اما شیوع کرونا و رکود اقتصادی پیشرفت بهره برداری از فضاهای ایستگاه‌های مترو را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: ایستگاه علیخانی به بخش خصوصی واگذار شده است و ایستگاه مفتح هم برای واگذاری به بخش خصوصی در حال رایزنی است.

کد خبر 5018700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha