۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۵

به مناسبت سالروز درگذشت آیت الله طالقانی؛

نشست نسبت اندیشه اسلامی با عمل سیاسی برگزار می‌شود

نشست نسبت اندیشه اسلامی با عمل سیاسی برگزار می‌شود

نشست «نسبت اندیشه اسلامی با عمل سیاسی در سلوک سیاسی و اجتماعی آیت الله طالقانی» به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت چهل و یکمین سالگرد درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی نشست بررسی انتقادی «نسبت اندیشه اسلامی با عمل سیاسی در سلوک سیاسی و اجتماعی آیت الله طالقانی» برگزار می‌شود.

در این نشست نقد برخی متفکرین در سال های اخیر مبنی بر اشتباه بودن تلاش طالقانی و همفکرانش برای پیوند زدن میان مفاهیم و شخصیت های دینی و مذهبی با فعالیت های سیاسی و اجتماعی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. به اعتقاد این دسته از منتقدین اختلاط امری معنوی و قدسی با اموری عرفی و تجربی، تلاش نافرجام و نامیمون است که از سوی طالقانی پیگیری شده است. حاتم قادری به عنوان منتقد این رویکرد مرحوم طالقانی و  احسان شریعتی به عنوان مدافع این رویکرد در این نشست انتقادی حضور دارند. همچنین مریم گنجی و علیرضا خوشبخت از دانشجویان دکترای علوم سیاسی این نشست را همراهی کرده اند.

نشست نامبرده به دلیل محدودیت های ایام شیوع کرونا، بدون حضور علاقه مندان و در کانون توحید تهران برگزار شد و قرار است روز چهارشنبه  ۱۹ شهریور، ساعت ۱۷، از طریق صفحات «طالقانی و زمانه ما» در شبکه های اجتماعی پخش شود.

علاقمندان به دیدن این نشست می توانند از طریق آدرس @taleghani_zamaneh در شبکه های اجتماعی telegram، Instagram، twitter، aparatو youtube این بحث را دنبال کنند.

کد خبر 5019729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha