۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶

رئیس کمیته امداد کشور:

۴ هزار مرکز نیکوکاری در کشور دایر می شود

۴  هزار مرکز نیکوکاری در کشور دایر می شود

اردبیل - رئیس کمیته امداد کشور گفت: در حال حاضر ۴ هزار مرکز نیکوکاری در کشور دایر است و راه اندازی ۴ هزار مرکز نیز برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بختیاری ظهر امروز در آئین بهره برداری از ۱۸ مرکز نیکوکاری در استان اردبیل تصریح کرد: مراکز نیکوکاری با هدف مردمی کردن کمک‌ها به نیازمندان در کشور دایر می‌شوند.

وی افزود: کمیته امداد مسئولیت حمایت از اقشار نیازمند به ویژه سالمندان و بیماران صعب العلاج را به صورت ویژه دنبال می‌کند و در این میان مردمی کردن کمک‌ها به ویژه مسجد محور بودن حمایت از نیازمندان اولویت این مجموعه است.

رئیس کمیته امداد کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه حدود ۶۵ درصد از مددجویان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند، توجه به مشاغل خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان مورد تاکید است.

بختیاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا گفت: ما تجربه‌های موفقی از اشتغال زایی بانوان سرپرست خانوار داریم که در محیط خانه علاوه بر درآمدزایی بتوانند به مسئولیت اصلی خود یعنی مادری رسیدگی کنند.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی ۱۸ مرکز نیکوکاری در اردبیل افزود: پیش از این نیز ۸۸ مرکز در این استان دایر بود و با این حساب تعداد مراکز به ۱۰۶ مورد افزایش می‌یابد.

رئیس کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری اشتغال پایدار مددجویان را دنبال می‌کنند، ادامه داد: سال گذشته در استان اردبیل برای ۳۱۷۰ نفر، فرصت شغلی با پرداخت ۹۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ایجاد شده است.

بختیاری گفت: امسال نیز ایجاد ۵ هزار شغل با تسهیلات ۱۴۴ میلیارد تومان در این استان برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 5019768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha