۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۶

رئیس مرکز بهداشت همدان خبر داد:

اعزام تیم‌های سلامت به مدارس همدان/ رعایت بهداشت بررسی می شود

اعزام تیم‌های سلامت به مدارس همدان/ رعایت بهداشت بررسی می شود

همدان - رئیس مرکز بهداشت همدان از اعزام تیم‌های سلامت به تمام مدارس همدان برای بررسی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

محمد خیراندیش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بسیاری از والدین ممکن است نسبت به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نگران باشند، عنوان کرد: تیم‌های سلامت به تمام مدارس همدان در مناطق شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این تیم‌ها در مناطق شهری متشکل از ناظرین سلامت و کارشناسان بهداشت محیط است، افزود: تیم‌های سلامت در روستاها نیز متشکل از بهورزان و ناظرین سلامت روستایی است که یک نماینده از آموزش و پرورش نیز همراه این تیم‌ها خواهد بود.

وی عنوان کرد: تمام الزامات بهداشتی در دوران شیوع ویروس کرونا بر اساس لیستی که از سوی وزارتخانه در اختیار قرار گرفته، توسط این تیم‌های سلامت در مدارس همدان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در مدارس، روند اصلاح آن پیش گرفته خواهد شد، افزود: موارد به صورت روزانه از سطح مدارس شهری و روستایی جمع آوری و به مسئولین مربوطه استانی و وزارت خانه منعکس خواهد شد تا بر اساس مشکلات موجود تصمیم گیری شود و در صورت نیاز، اصلاحاتی یا مداخلاتی را در پیش گرفت.

وی در پاسخ به اینکه در این روند امکان تعطیل شدن مدرسه‌ای در صورت عدم رعایت نکات و الزامات بهداشتی وجود دارد یا خیر؛ عنوان کرد: احتمال این موضوع وجود دارد و ابزار برخورد با مدارسی که نسبت به رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های مربوطه بی توجه باشند را در اختیار داریم اما تاکنون مدرسه‌ای در همدان وجود نداشته که اقدامات لازم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در پیش نگرفته باشد.

خیراندیش در این خصوص تاکید کرد: با اعزام تیم‌های سلامت به مدارس شهرستان همدان، اگر نقاط ضعفی در مدارس وجود داشته باشد، شناسایی خواهد شد و در راستای رفع آنها اقدام خواهد شد.

کد خبر 5020644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha